INS4036 / ULAŞIM SİSTEMLERİ

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
1              
2            
3          
4          
5          
6          
7               
8           
9               
10               
11               
12               
13               
14               
15               
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

INS4036 / ULAŞIM SİSTEMLERİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Temel İlkeleri Anlama: Ulaşım sistemlerinin temel ilkelerini anlama yetisi kazanmak.
2Ulaşım Bileşenleri ve Ağları: Ulaşım sistemlerinin bileşenlerini ve ağlarını tanıma ve bu bileşenlerin nasıl çalıştığını anlama becerisi.
3Ulaşım ve İlgili Sistemler Arasındaki Bağlantıları Anlama: Ulaşımın diğer ilgili sistemlerle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama ve sürdürülebilirlik, çevresel faktörler, ekonomik gelişme ve sosyal bağlamlar gibi konuları ele alabilme yetisi.
4Ulaşım Modlarının İşletim Özellikleri: Farklı ulaşım modlarının işletim özelliklerini anlama ve çoklu taşıma kombinasyonlarını inceleme yetisi.
5Müşteri Odaklı Bakış Açısı: Ulaşım hizmetlerinin müşterilerini, yani yük taşıyanlar ve yolcuları anlama ve bu müşterilerin ulaşım kararlarını nasıl aldıklarını kavrama yetisi.
6Kuantitatif Modelleme: Kuantitatif modelleme kavramlarını ve karmaşık ulaşım işletmelerini modelleme tekniklerini anlayabilme yetisi.
7Nitel Analiz Çerçeveleri: Nitel analiz için kullanılabilecek kavramsal "çerçeveleri" anlama ve bu çerçeveleri farklı analitik bağlamlarda kullanabilme yetisi.
8Sürdürülebilirlik: Ders boyunca sürdürülebilirlik kavramını vurgulama ve öğrencilere ulaşım sistemlerinin sürdürülebilirlik hedeflerine nasıl katkı sağlayabileceğini anlama yetisi.