Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
KAM6141 / MODERNİTE VE TAŞRANIN DÖNÜŞÜMÜ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Türkiye?ye ilişkin bir ?taşra? tartışmasını yürütmek, Türk siyasal hayatına ilişkin ideolojik bölünmelerin arka planını deşifre etmek bakımından anlamlıdır. Kentli olmanın anti-tezi olarak ?taşralılık?, popülist siyasal söylemlerin ?özcülük?, ?gelenek?, ?milli kültür/değerlerimiz? ve benzerinden oluşan kavram seti aracılığıyla yeniden ürettiği bir durum olarak dikkati çekmektedir. ?Taşra?, ?modern kent?in ?o olmadığını kanıtlamak? yoluyla kimlik inşa etmesinin aracı olurken, modern olana dönük karşıtlık da ?taşra?yı belli değerlerle sabitleyerek ?makul? biçimlerde yeniden kurmaktadır. Dolayısıyla dışarıdan bakış kavramın zorunlu ontolojik göreliliğinden kaynaklanmakta ve ?taşra?nın görmezden gelinse dahi yok sayılamamasını sağlamaktadır. Statükocu ?taşra? kodu, hem sağ siyaseti anlamada anahtar rol oynar, hem de sağ siyaset ile ?taşra? bağlaşığının çözülebileceğinin sinyallerini verir. Çözülme ?taşra?nın mekânsal aidiyet bağlarının kopması, kente taşınması nedeniyle gerçekleşir. Kente taşınan ?taşra?nın ?ehil?, ?kontrollü?, ?öteki?den ?tehlikeli öteki?ye dönüşmesi, istikrara dönük ?tehdit?i içermesi bakımından problematik bir duruma neden olur. Muhafazakâr ve neo-liberal tavrın sosyal politika ve ceza yasaları tartışmasındaki tavrı, ?mağdurlar? için, somut haliyle ?taşra?dan göçeden alt sınıf mensubu kitle için, yani kentteki ?taşralı?lar için olumlu değildir. Bu durumda sağ siyasetin ?taşra? ile kurduğu ilişkide nostaljik özcülüğü mü referans alacağı, yoksa ?istikrarı? öne alıp otoriteryan pratikler mi geliştireceği önemlidir. Ayrıca söz konusu tarihsel bağın kentteki ?taşra?lılar aleyhine çözülmesi, ?taşra?lılığın sınıfsal temeli üzerinden solla yeni bir ilişki uğrağı da oluşturabilir. Bununla birlikte sağ ve sol ideolojik kutupların politik konumları için farklı değişkenlere bakmanın gerekli oluşu, meseleye ?taşra? üzerinden sınırlı bir bakışı zorunlu kılar. Dolayısıyla ?taşra?nın ?politik olan?la ilişkisi analiz edilmeye açık bir sorunsal oluşturur.
Dersin Kısa İçeriği
Merkez-çevre tartışmaları bağlamında taşra ve iktidar ilişkileri, Osmanlı İmparatorluğunun ideolojik yapısındaki bütünleşmeci dönüşümler ekseninde reformlar ve taşra, 'taşra' muhafazakarlığının kökeni olarak 'İslami Reaksiyonerlik' ve gelenek
Dersin Önkoşulu
yok