1 | Dersin amacı ve içeriği, Tarihi Çevre bilinci. Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli, ulusal ve uluslarası tüzükler, ilke kararları, Yapılmış olan çalışmalardan örnekler sunulması | [1], [2] |
2 | Ders kapsamına konu olan eserlerin tanıtılması; tarihi, özellikleri, mevcut durumu. | [1], [2] |
3 | Teknik gezi ile ders konusu eserlerin yerinde incelenmesi. | |
4 | Türkiye'de koruma ile ilgili yasal düzenleme ve koruma konusunda etkin kamu ve sivil toplum örgütleri. Rölöve Kritiği, Planlar | [1], [2] |
5 | Koruma ve restorasyon kuramları. Rölöve kritiği, kesitler | [1], [2] |
6 | Rölöve kritiği, görünüşler | [1], [2] |
7 | Rölöve detaylar ve genel kritik, rölöve raporunun hazırlanması | [1], [2] |
8 | Rölöve paftalarının değerlendirilmesi, rölöve raporu, sunum | [1], [2] |
9 | Tarihi çevre koruma: koruma planlaması/ Saptama-belgeleme çalışmaları, çevre ile ilgili analizler(anıt fişi, sit fişi), İşlev paftasının hazırlanması | [1], [2] |
10 | Restitüsyon kritiği, planlar | [1], [2] |
11 | Sürdürülebilir koruma için yeniden kullanım, tarihi çevrede yeni yapı tasarımı. Restitüsyon kritiği, kesitler, analiz paftaları. | [1], [2] |
12 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme ve yasalar. Restitüsyon kritiği, görünüşler, restitüsyon raporu | [1], [2] |
13 | Restorasyon teknikleri/ Sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, yeniden kullanım, Restorasyon kritiği, planlar. | [1], [2] |
14 | Müdahale paftalarının hazırlanması. restorasyon kritiği, kesit, görünüş ve restorasyon raporu. | [1], [2] |