MKT2041 / ROBOTİK KODLAMA

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Bilişim nedir ve nasıl çalışır, Yazılım nedir, İşletim sistemleri ne işe yarar, Uygulama programları nelerdir, Mobil işletim sistemin de kullanılanlar, Çözüm odaklı düşünme yetisi, Bilgisayar programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler. 
2Kodlama nedir, Problem çözme yetisi, Algoritma mantığı, Robotik kodlama  
3Kodris programıyla temel kodlama bilgileri ( Nesneler ve hareketler, Yardımcı karakterler, Repeat Döngüsü, Değişkenler, Diziler, For döngüsü , Koşul ifadeler 
4Kodris programıyla temel kodlama bilgileri (While Döngüsü, Fonksiyonlar, Parametreler, Karşılaştırmalar, And or Not, Değer döndürme, Hata ayıklama) 
5Scratch – MIT, Scratch ile çalışmak, Scratch proje ve Dosya yapısı, Scratch sahne yapısı, Karakterlerle çalışmak, Bloklarla çalışmak, Seslerle çalışmak 
6Google blockly, Blockly uygulamaları, Uygulama paylaşma, Akış şemaları (Algoritma mantığı), Döngüler (Tekrarlanan işlemler), Koşul yapıları, Fonksiyonlar (Tekrar kullanılabilir programlar) 
7Değişkenler, Liste ve dizilerin kullanımı (Çoklu değişken), Nesneye yönelik programlama, Codemonkey, Code studio, Uygulamalar 
8LEGO Mindstorm, Stem Maker robot tanıtım, LEGO Mindstorm EV3 Temel Set, EV3 Yazılımına Giriş, Robotlar, Temel robot inşası, EV3 yazılımı ile robot arasında bağlantı kurmak, Sanal Ev3 simülatörü - VRT 
9Düz Sürüş, Düz Sürüş Uygulamaları, Dönüşler, Dönüşler Uygulamaları 
10Dokunma Sensörü - Engele Çarparak Durma, Dokunma sensör uygulaması, Ultrasonic sensör - Engel Algılama 
11Ultrasonic sensör uygulaması, Renk sensörü - Çizgide durma, Sumo robot kodlama, Jiraskop sensörü - Açı ile dönüşler 
12Çizgi izleyen robot kodu - İkili karar, Duvar takip eden robot kodu 
13Keşif robotu uygulaması - İki sensörü birlikte kullanmak 
14Görev robotu uygulaması - Çoklu kararlar