Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MOZ2013 / BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 3
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmeleridir.
Dersin Kısa İçeriği
Keman: Becerileri pekistirici çalısmalar, sag elde karmasık yay teknikleri ve uygulamalar, dört telde degisik sol el becerilerini içeren çalısmalar ve yeni bir konuma geçis. Bulunulan konumda degisik parmak düsürme ve çabuklastırma çalısmalar, dört teli kapsayan karma yay kullanımı uygulamaları, detase ve legato tekniklerini gelistirme, vibratoya iliskin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: Birinci sınıfa iliskin kazanılan davranısların denetimi ve korunumu, I. pozisyonda karma yay kullanımları ve tel atlamalı çalısmalar, detase ve legato yay tekniklerinin gelistirilmesi, dizi çalısmaları, I. pozisyonda basit çift ses ve dizi - arpej çalısmaları, II. pozisyonda kalıcı ve I-II. pozisyon geçisli çalısmalar, vibratoya iliskin temel bilgiler, ulusal ve evrensel çoksesli solo veya eslikli eserleri seslendirme. Viyolonsel: Konumda ögrenilen becerileri pekistirme, sag elde karmasık yay tekniklerini uygulama, dört telde degisik sol el becerilerini içeren çalısmalar ve yeni bir konuma geçis.Bulunulan konumda degisik parmak düsürme ve çabuklastırma çalısmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, detase ve legato tekniklerini gelistirme, vibratoya iliskin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrbas: Konumda ögrenilen becerileri pekistirme, sag el yay tekniklerini çesitlendirme, dört telde degisik sol el becerilerini içeren çalısmalar ve yeni bir konuma geçis. Dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, detase ve legato tekniklerini gelistirme, pizzicatoya iliskin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun eserleri seslendirme. Baglama: Baglamada kürdi, hicaz ve karcigar makamlarında alıstırma, etüt ve ezgileri çalma. Flüt: Üçüncü oktavda ses üretme ve yeni parmak düzenleri. Dil, parmak ve nefes çalısmaları, çift dil teknigi, ton gelistirmeye yönelik egzersizler, vibratoya iliskin temel bilgiler, ilgili eserlerle uygulamalı çalısmalar. Diatonik ve kromatik diziler, bu diziler üzerinde arpej çalısmaları, Barok, Klasik ve Romantik dönemlerden düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Gitar: Bireysel teknik ve müzikal gelisimin devamı için apoyando, tirando, arpej, bare ve legato (çıkıcı-inici) çalısmaları ve bu teknikleri içeren uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirme, üç oktav tek ses dizilerle çalısma, klasik gitar müzigi dagarından seçilen çesitli dönemlere ait eserleri dinleme, bu eserlerin yorum özellikleri, estetik, müzikalite ve yorum kavramları üzerine tartısma. Ud: Hüseyni, Bayati, Ussak gibi Segah ve eviç perdesi içeren makamların kolaydan zora dogru örnek eserlerini icra etme, II. Pozisyon, Segah ve Eviç perdelerinin ud icrasındaki uygulamaları (bu perdeler kullanılarak). Türk musikisi aksak usüllerinden Türk Aksagı, Devri Hindi ve Devri Turan usulleri ve örnek eser çalısmaları, tremolo teknigi.
Dersin Önkoşulu