Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MOZ2014 / BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 4
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmeleridir.
Dersin Kısa İçeriği
Keman: Konumda ögrenilen becerileri pekistirme, ögrenilecek yeni konumda kalıcı ve geçisli çalısmalar, martele ve staccato yay teknikleri. Farklı konumlarda kalıcı ve geçisli olarak çalma, ögrenilen teknikleri yeni konumda uygulama, martele ve staccato yay tekniklerini uygulama, dört teli kapsayan degisik tonlarda dizi çalısmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: Üçüncü döneme iliskin kazanılan davranısların denetimi ve korunumu, III. pozisyonda kalıcı ve I-III pozisyon geçisli çalısmalar, martelé ve staccato yay teknikleri, pizzicato çalısmaları, I. pozisyonda akor ve düzeye uygun dizi çalısmaları, ulusal ve evrensel çoksesli solo veya eslikli eserleri seslendirme. Viyolonsel: Konumda ögrenilen becerileri pekistirme,ögrenilecek yeni konumda kalıcı ve geçisli çalısmalar, martele ve staccato yay teknikleri. Farklı konumlarda kalıcı ve geçisli olarak çalma, ögrenilen teknikleri yeni konumda uygulama, martele ve staccato yay teknikleriuygulamaları, dört teli kapsayan degisik tonlarda dizi çalısmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrbas: Konumda ögrenilen becerileri pekistirme, ögrenilecek yeni konumda kalıcı çalısmalar ve diger konumlarla geçisli çalısmalar, martele ve staccato yay teknikleri. Ögrenilen teknikleri yeni konumda uygulama, martele ve staccato yay tekniklerini uygulama, dört teli kapsayan degisik tonlarda dizi çalısmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Baglama: Aksak ölçülerde bütün telleri kullanma, zeybek tavrına hazırlayıcı çalısmalar, zeybek tavrının çalınmasına iliskin uygulamalar. Flüt: Temel teknikler içeren etütlerin devamına ek olarak, müzik terimleriyle ilgili etüd ve eserleri seslendirme. Müzik dönemleri hakkında genel bilgi, çalısılan parçaların dönem özelliklerine uygun olarak süsleme ve nüanslar. Düzeye uygun solo, düet ve piyano eslikli ulusal ve evrensel eserleri yorumlama. Gitar: Bireysel teknik ve müzikal gelisimin devamı için apoyando, tirando, arpej, bare, legato (çıkıcı-inici) ve süsleme (çarpma, apogiatür) teknikleri, bu teknikleri içeren uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirme, üç oktav tek ses diziler, hız terimleri ve nüans hareketleri uygulamalar ve bu teknikleri içeren, uygun Rönesans, Barok, Klasik ve Romantik dönemlerden eserleri seslendirme. Ud: II. Pozisyonda parmakları hızlı bir sekilde kullanma, I. ve II. Pozisyonu birlikte kullanarak pozisyon geçislerini yapma, çarpma, vibrato, tril, staccato, glissando teknikleri, çarpma teknigi ile eserleri yorumlama, etüt ve eserlerde çarpma, tril ve vibratonu birlikte uygulama, nüansları ve isaretleri uygulama, Hüzzam, Karcıgar, Ussak makamları, kolaydan zora dogru örnek etüt ve eserlerin icrası, Aksak, Aksak Semai, Curcuna usullerinde örnek eser çalısmaları, degisik mızrap vuruslarını uygulama, Taksim hakkında bilgi, taksim yapmaya baslangıç, taksim yaparak müziksel yaratıcılıgı ve makam bilgisini gelistirme, Türk musikisi usullerinden 7/8, 9/8, 10/8 lik usuller ve örnek repertuar, çalgı akordunu yapma.
Dersin Önkoşulu