Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MOZ3009 / BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 5
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmeleridir
Dersin Kısa İçeriği
Keman: Ögrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçisli çalısmalarla pekistirme, yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak çalma, detase, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama, ögrenilen konumları kapsayan degisik tonlardaki dizileri degisik yay teknikleriyle çalma teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: kinci sınıfa iliskin kazanılan davranısların denetimi ve korunumu, I-II-III pozisyon geçisli çalısmalar, martele ve staccato yay tekniklerinin ilgili pozisyonlarda karma olarak kullanımı, düzeye uygun çift ses ve dizi çalısmaları, ulusal ve evrensel çoksesli solo veya eslikli eserleri seslendirme. Viyolonsel: Ögrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçisli çalısmalarla pekistirme. Yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak çalma, detase, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama, ögrenilen konumları kapsayan degisik tonlardaki dizileri degisik yay teknikleriyle çalma teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrbas: Ögrenilen teknik bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçisli çalısmalarla pekistirme. Yeni bir konumda kalıcı ve geçici olarak çalma, detase, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama, vibratoya iliskin temel bilgiler, ögrenilen konumları kapsayan degisik tonlardaki dizileri degisik yay teknikleri ile çalma, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Baglama: Zeybek tavırlı sol kararlı makamları çalma ve bu tavıra iliskin davranıslarla ilgili çalısmalar. Flüt: Üçlü dil teknigi, Konçerto formu. Desifre çalısmaları. Küçük ölçekli parçalar üzerinde ezber çalısmaları.Teknik etütleri ve gamları metronomla degisik hız ve artikülasyonlarla çalma, entonasyon çalısmaları ve yapılan bu çalısmaları eser ve etütler üzerinde uygulamaGitar: Bireysel teknik ve müzikal gelisimin devamı için apoyando, tirando, arpej, bare, legato (çıkıcı-inici) ve süsleme (çarpma, apogiatür, mordant, grupetto), glisando teknikleri, bu teknikleri içeren uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirme, üç oktav tek ses diziler, pizzicato, tremolo, rasquado ve golpe tekniklerine giris, bu teknikleri içeren uygun alıstırma ve etütler, Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çagdas dönemlerden eserleri seslendirme. Ud: Saba, Bestenigar makamlarının ögretilmesi ve kolaydan zora dogru örnek etüt ve eserlerin icrası; Pesrev, Sazsemaisi, Medhal, Longa, Oyun Havası, Sarkı, Yürük Semai, Kar-natık gibi formlarda eser icraları ile Türk Müzigi repertuarını gelistirme, transpoze çalısmaları, çesitli perdeler üzerinden yazılmıs alıstırmalar, akor teknikleri, çesitli makamlarda eser icraları ve taksim çalısmaları.
Dersin Önkoşulu