Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MOZ4009 / BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 7
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireysel çalgılarına ilişkin teknik becerilerini ileri düzeyde geliştirmeleridir.
Dersin Kısa İçeriği
Keman: Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak pekistirici çalısmalar. Yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak çalma, yay tekniklerini yeni konumda uygulama, ögrenilen konumlara iliskin dizileri degisik yay teknikleriyle çalma, spiccato yay teknigi, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. Viyola: V. pozisyonda kalıcı ve I-II-III-IV-V pozisyon geçisli çalısmalar, düzeye iliskin çift ses ve dizi çalısmaları, ulusal ve evrensel çoksesli solo ve eslikli eserleri seslendirme. Viyolonsel: Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak pekistirici çalısmalar. Yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak çalma, farklı yay tekniklerini yeni konumda uygulama, ögrenilen konumlara iliskin dizileri degisik yay teknikleriyle çalma, spiccato yay teknigini farklı konumlarda uygulama, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. Kontrbas: Teknik bilgi ve becerilerin yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak uygulama. Yeni bir konumda kalıcı ve geçisli olarak çalma, yay tekniklerini yeni konumda uygulama, farklı konumlara iliskin dizileri degisik yay teknikleri ile çalma, spiccato yay teknigini ögrenilen konumlarda uygulama, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. Baglama: Baglama ve misket düzeni, baglamanın çoksesli kullanımına yönelik alıstırma, etüt ve ezgiler. Flüt: Teknik bilgi ve becerileri pekistirici çalısmalar. Çagdas döneme ait eserlerin tanıtımı, seslendirilmesi ve yorumlanması. Dünya flüt dagarcıgından seçilen solo, düet ve trio eserleri inceleme, ortaögretim programına uygun okul sarkılarını ve stiklal Marsını çalma. Flüt eserlerinin üzerine transpoze çalısmaları yapma. Gitar: Apoyando, tirando, arpej, bare, legato (çıkıcı-inici) ve süsleme (çarpma, apogiatür, mordant, grupetto), glisando teknikleri ve bu teknikleri içeren teknik düzey paralelinde etüt ve eserler, üç oktav tek ses diziler, ögrencinin teknik düzeyine uygun pizzicato, tremolo, rasquado ve golpe tekniklerini içeren alıstırma ve etütler, Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çagdas dönemlerden eserler, müzikal ve teknik sorunların giderilmesi için etüt ve eserler üzerinde teknik ve müzikal çözümleme etkinlikleri. Ud: lkögretim kurumlarına yönelik çocuk sarkılarının icra edilmesi ve dagarcık olusturma, ud icrasını gelistirici üst düzey teknikleri gerektiren eserlerin icra edilmesi, en çok kullanılan 50 makamda repertuar olusturma.Ney: Hüseyni ve Hüseynîaşiran perdelerinde uşşak çalışmaları yapabilme, Nühüft makamını nazari ve uygulamalı olarak çeşitli türlerde ki eserlerle icra etme, Görülen makamlarda şah-mansur-kız-süpürde, yıldız, müstahsen, bolahenk akortlarında göçürmeler yapabilme, , Tavır Çalışmaları ve ekoller hakkında bilgiler edinme, Son dönem Türk Musikisi Repertuvarından seçme eserlerin icrasını yapabilme, Bestekar neyzenlerin hayatları üzerine çalışmalar yaparak eserlerini icra edebilme, Çeşitli neyzenlerden taksimler dinleyerek icra analizleri yapabilme, üslup ve tavır farkındalığı ortaya koyma, çalım şekilleri ve üslupları geliştirebilme, ileri düzey teknik egzersizler çalabilme ve üretebilme. Piyano: Piyano edebiyatı ve literatürünü geliştirmek adına her dönemden eserleri farklı yorumculardan dinleme ve düzeyine uygun eserleri çalma, her tonda dizi arpej ve kadans çalışmalarına yer verme. Çalışılan eserlerin armonik ve form analizlerini edisyon üzerinde inceleme. 4 el piyano eserlerinden örnekler inceleme ve çalma. Tuşede ton hakimiyetini geliştirmek amacıyla kromatik egzersizler çalışma. Çağdaş eserleri armonik ve formsal bakımdan analiz ederek düzeyine uygun eserlerden örnekler çalışma. Çağdaş Türk bestecilerinden örnekler çalışma. Jazz müziğinden düzeye uygun eserleri inceleme analiz etme ve çalma. Sahne deneyimini geliştirmek için solo ve eşlikçi pozisyonlarda konser organizasyonlarına katılma
Dersin Önkoşulu