1 | Matematik öğretiminde problem çözme ve modelleme | Erbaş, A. K., Çetinkaya, B., Alacacı, C., Çakıroğlu, E., Aydoğan Yenmez, A., Şen Zeytun, A., . . . Şahin, Z. (2016). Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi. |
2 | Farklı problem çözümlerini değerlendirme ve problem çözme yaklaşımlarını inceleme | Erbaş, A. K., Çetinkaya, B., Alacacı, C., Çakıroğlu, E., Aydoğan Yenmez, A., Şen Zeytun, A., . . . Şahin, Z. (2016). Lise matematik konuları için günlük hayattan modelleme soruları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi. |
3 | Geleneksel problem çözme anlayışı ve matematiksel modellemenin karşılaştırılması | Lesh, R., & Doerr, H.M. (2003). Beyond Constructivism: A Models and Modelling Perspective on Mathematics Problem Solving, Learning and Teaching, Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum Associates, Inc. |
4 | Alanyazında problem çözme ve modelleme üzerine yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi | G. Kaiser, W. Blum, R. B. Ferri and G. Stillman (2011). Trends in teaching and learning of mathematical modelling . New York: Springer. |
5 | Alanyazında problem çözme ve modelleme üzerine yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi | Lesh, R., & English, L (2005). Trends in the evolution of the models-modelling perspective on mathematical learning and problem solving. International Reviews on Mathematical Education, vol.37,no.6, 487-489. |
6 | Farklı matematiksel modelleme yaklaşımlarının incelenmesi | Lesh, R., & English, L (2005). Trends in the evolution of the models-modelling perspective on mathematical learning and problem solving. International Reviews on Mathematical Education, vol.37,no.6, 487-489. |
7 | Sosyal sürdürülebilirlikle ilgili temaları içeren matematiksel modelleme problemlerinin çözümü gerçekleştirilerek, ilgili temaların kavramsallaştırılması. | |
8 | Matematik dersi öğretim programında matematiksel modelleme kavramının nasıl yer aldığının incelenmesi | |
9 | Matematiksel modelleme süreci ve bu süreçte teknolojinin etkilerinin araştırmalar ışığında incelenmesi | AYDOGAN YENMEZ, A. (2017). Teknolojinin Matematiksel Modelleme Sürecine Etkileri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2017 (26), 602-646. DOI: 10.14520/adyusbd.306665 |
10 | Model oluşturma etkinliği tasarlama, modelleme sürecini değerlendirme | Lesh, R., & Doerr, H.M. (2003). Beyond Constructivism: A Models and Modelling Perspective on Mathematics Problem Solving, Learning and Teaching, Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum Associates, Inc. |
11 | Model oluşturma etkinliği tasarlama, modelleme sürecini değerlendirme | Lesh,R., Kaput, J., & Hamilton, E. (2007). Foundations for the Future: The Need for New Mathematical Understandings & Abilities in the 21st Century. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. |
12 | Model oluşturma etkinliği tasarlama, modelleme sürecini değerlendirme | Kaiser, Blomhøj & Sriraman (2006). Towards a didactic theory for mathematical modelling. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 38(2), 82-85. |
13 | Uygulamaya dayalı araştırma raporu hazırlama | |
14 | Uygulamaya dayalı araştırma raporu hazırlama | |