MTE6126 / MATEMATİK OKURYAZARLIĞININ KURAMSAL TEMELLERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Matematiğe olan gereksinim ve matematik okuryazarlığını doğuşu1-2-4
2Matematik okuryazarlığı tanımı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) ve Türkiye’nin PISA’daki durumu1-2-3
3PISA matematik okuryazarlığı çerçevesi1-2-3
4Matematiksel süreçler ve matematiksel yeterlikler1-2
5Matematik okuryazarlığı soru örnekleri ve analizleri1-2
6Matematik okuryazarlığının sürdürülebilirliği1-2
7Matematik okuryazarlığının değerlendirilmesi1-2
8Matematik okuryazarlık becerileri: iletişim becerisi1-2
9Matematik okuryazarlık becerileri: matematikselleştirme becerisi1-2-4
10Matematik okuryazarlık becerileri: temsil ile gösterim becerisi1-2-4
11Matematik okuryazarlık becerileri: akıl yürütme ve ispat becerisi1-2-4
12Matematik okuryazarlık becerileri: farklı stratejiler oluşturma becerisi1-2-4
13Matematik okuryazarlık becerileri: matematiksel dil ve işlemleri kullanma becerisi1-2
14Matematik okuryazarlık becerileri: matematiksel araçları kullanma becerisi1-2