Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MZK6140 / Eğitim Müziklerinde Çözümleme II
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Bu dersin amacı: Eğitim müziği eserini oluşturan öğeleri tanımlama ve parçalarına ayrıştırma, bu öğeler arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin düzenlenme ilkelerini ortaya koyma, bu öğeler ve öğeler arasındaki ilişkilerden doğan teknik güçlükleri tespit etme ve bu güçlükleri aşmak için çözümler geliştirme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Kısa İçeriği
Eğitim müziklerini içeren metotların/ kitapların tanıtılması. Eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel ve eğitimsel amaçlar bakımından çözümlenmesi. Eğitim müziklerinde teknik güçlük çözümleme kavramının ve kapsamının açıklanması. Eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel ve eğitimsel çözümleme basamaklarına göre çözümlenmesi. Eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel, eğitimsel öğeleri ile bu öğeleri arasındaki ilişkilerden doğan çalma/ söyleme tekniğine ilişkin güçlüklerin belirlenmesi. Bu güçlüklerin aşılmasına yönelik olarak alıştırmalar ve çalışma kılavuzları oluşturma yaklaşımlarının tartışılması. Öğrencilerin bireysel çalgılarına göre başlangıç ve orta düzeydeki eğitim müziği örneklerini içeren metotların/ kitapların belirlenmesi. Bu metotlarda/ kitaplarda yer alan eğitim müziği eserlerinde teknik güçlük çözümleme uygulamalarına yer verilmesi.
Dersin Önkoşulu