EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES3024 - ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ İÇİN ÖĞRENME STRATEJİLERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Öğrenme güçlüğü ve öğrenme problemleriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
2Öğrenme süreçleri ve bellekÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
3Bellek türleri ve bellek modelleriÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
4Öğrenme stratejilerinin kuramsal temelleriÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
5Bilişsel stratejiler (tekrar, gruplama, anlamlandırma)Özmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
6Üstbilişsel stratejiler (planlama, izleme, değerlendirme)Özmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
7Motivasyon ve dikkat stratejileriÖzmen, R. (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Eğiten Kitap
8Hatırlamayı geliştiren ve bilgiyi düzenleme stratejileriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
9Zaman yönetimi ve sınav/test stratejileriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
10Dinleme, not tutma ve kendini düzenleme stratejileriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
11Okuma güçlüğü (disleksi) için öğrenme stratejileriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
12Yazma güçlüğü (disgrafi) için öğrenme stratejileriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
13Matematik güçlüğü (diskalkuli) için öğrenme stratejileriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.
14Örnek uygulamalar ve vaka analizleriCeylan, M. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi. Nobel.