EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OEZ2006 - BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1BEP ve geçiş planlarının amacı, kapsamı, yasal ve etik çerçeveKargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13.
2Şimdiki performans düzeyi (veri toplama kaynakları ve formlar)Kargın, T. (2010). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. İçinde (s. 59-87). (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
3Ölçülebilir yıllık hedef ve kısa hedef yazımıÖzyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri. (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
4Öğretim uyarlamaları ve destek hizmetler (erişilebilirlik odaklı)Gürsel, O., & Vuran, S. (2009). Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarını geliştirme. İ. H. Diken (Ed.). İlköğretimde Kaynaştırma. İçinde (s. 193-230). Ankara: Pegem Akademi.
5Sorumlu kişiler ve zaman çizelgesi (hizmet planı) 
6Öğretim planının bütünleştirilmesi (BEP sayfası düzenleme) 
7İlerleme izleme ve karar kuralları 
8Raporlama ve etkili geri bildirim 
9Geçiş planlamasına giriş (okuldan işe/eğitime/bağımsız yaşama) 
10Geçiş değerlendirmesi ve kısa deneyimler 
11Kurumlar arası iş birliği ve yönlendirme 
12Aile katılımı ve toplantı yönetimi 
13Atölye: BEP + Geçiş planı taslağının düzenlenmesi 
14BEP + Geçiş Planı Sunumları