1 | Giriş, ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı | |
2 | Erken çocukluk eğitimi ve okul öncesi eğitimin tanımı, önemi ve ilkeleri | |
3 | Erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler, Okul öncesi eğitimin temel özellikleri | |
4 | Erken çocukluk dönemindeki çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri (dil gelişimi) | |
5 | Erken çocukluk dönemindeki çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri (bilişsel gelişim) | |
6 | Erken çocukluk dönemindeki çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri (fiziksel gelişim, özbakım becerileri) | |
7 | Erken çocukluk dönemindeki çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri (sosyal-duygusal gelişim) | |
8 | Ara sınav | |
9 | Erken çocukluk eğitimine yönelik temel eğitim yaklaşımları | |
10 | Türkiye’de okul öncesi eğitimi | |
11 | Çeşitli ülkelerde okul öncesi eğitimi | |
12 | Erken çocukluk eğitimi kurumlarının çeşitleri, fiziksel özellikleri ve kurumlar arası işbirliği, Erken çocukluk eğitiminde ailenin önemi, anne-baba tutumları ve okul-aile işbirliği | |
13 | Erken çocukluk eğitimi ve kitle iletişim araçları | |
14 | Erken çocukluk eğitiminde oyun ve önemi | |
15 | Okul öncesi eğitimden temel eğitime geçiş, uyum problemleri, yetişkinlerin rolü | |
16 | Genel sınav | |