Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
PAZ1010 / Pazarlama Mevzuatı
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Tüketicilerin satın alma davranışında bulunurken bu kararlarını etkileyen faktörlerin neler olduğu, davranışı istenilen yönde değiştirmek için neler yapılması gerektiği ile ilgili teori ve uygulamaların açıklanmasının yanı sıra tüketicilerin artan yoğun rekabet karşısında ve ürün çeşitliliğinin fazlalığı nedeniyle, karşılaşabilecekleri sorunlar karşısında hukuksal anlamda tüketici hakları ile ilgili bilgi vermek dersin amaçları arasında yer almaktadır.
Dersin Kısa İçeriği
Tüketicilerin satın alma davranışında bulunurken bu kararlarını etkileyen etik, ahlaki, hukuki kuralları dikkate almaları ve satın almada mevzuat faktörlerin neler olduğu, davranışı istenilen yönde değiştirmek için neler yapılması gerektiği ile ilgili teori ve uygulamaların açıklanması ile ilgili farkındalık oluşturabilmek. İnsan ihtiyaçları ve ekonomik faaliyetler, tüketim davranışını etkileyen psikolojik, sosyal, kültürel, iktisadi faktörler hakkında bilgilendirmenin yapılması. Tüketici hukuku, tüketicilerin eğitimi, tüketici örgütleri, sürdürülebilir tüketicileri koruma kanunu ve tüketici hakları, ticari reklâm ve ilanlara ilişkin yönetmelik, etiket-tarife ve fiyat listesi yönetmeliği, garanti ve garanti belgesine ilişkin yönetmelik, kapıdan satışlara ilişkin yönetmelik, rekabet ve rekabetin korunması hakkındaki kanun, marka ve markalar kanunu, fikir ve sanat eserleri kanunu hakkında bilgilendirmenin yapılması.
Önkoşullar
Pazarlama İlkeleri ve Ticaret Hukuku Derslerini almış olmak.
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
Tüketici hakları ve tüketicinin korunması gibi konularda temel bilgileri sunmak.
2
İşletmelerin pazarlama uygulamalarında etik kurallara ve hukuki kanunlara dikkat etmelerinde tüketicilerli bilgilendirmeleri ile temel konuları öğretmek
3
Mevzuat, yazılı kurallar, yeni tüketici kanunu bilgilerini vermek.
4
Pazarlama faaliyetlerinin daha doğru ve hukuki çerçevede yürütülmesi için gerekli mevzuatı öğretmek
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
Sosyal Bilimler