1 | Günümüz sanatında heykelin yeniden yorumlanmasına giriş, kavramsal çerçeve | Sevim, A. (2010). Heykel Sanatı. |
2 | Modern heykelin gelişimi ve güncel eğilimler üzerine tartışmalar | Sevim, A. (2010). Heykel Sanatı. |
3 | Modern heykel çalışmalarında kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması | Read, H. (1956). The Art of Sculpture |
4 | Malzeme çeşitliliği: kil, alçı, tel, ahşap, metal vb. üzerinde denemeler | Read, H. (1956). The Art of Sculpture |
5 | Duygu ve düşüncelerin üç boyutlu çalışmalara aktarılması (temel uygulamalar) | Curtis, P. (1999). Sculpture 1900–1945: After Rodin |
6 | Üç boyutlu formlardan dört boyutlu (zaman/performans/yerleştirme) çalışmalara geçiş üzerine tartışma | Curtis, P. (1999). Sculpture 1900–1945: After Rodin |
7 | Üç boyutlu küçük ölçekli heykel uygulamaları | Boardman, J. Arkaik Dönem Heykel Sanatı. |
8 | Dört boyutlu (hareketli, zaman temelli) heykel denemeleri | Boardman, J. Arkaik Dönem Heykel Sanatı. |
9 | Hazır malzemelerin (ready-made) sanat nesnesi olarak değerlendirilmesi – Duchamp’tan günümüze | Smith, R. Hellenistik Dönem Heykel Sanatı |
10 | Hazır malzeme ile özgün heykel çalışmaları (atölye uygulaması) | Smith, R. Hellenistik Dönem Heykel Sanatı |
11 | Farklı tekniklerin bir arada kullanılmasıyla deneysel heykel uygulamaları | Gezer, H. Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı |
12 | Kavramsal tasarım sürecinde fikir geliştirme ve eskiz çalışmalarıHeykel projelerinin farklı malzeme ve tekniklerle uygulanması | Arayışlar.( Nancy Atakan) |
13 | Çağdaş sanat bağlamında heykel çalışmalarının eleştirel analizi | Gezer, H. Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı |
14 | Tamamlanan çalışmaların değerlendirilmesi, sunumu ve sergi düzeni üzerine tartışmalar | |