RPD5107 / ÇOCUK VE ERGENLERDE ŞİDDET VE SALDIRGANLIK

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Okulda ve Evde Şiddetle Baş Etme Modeli Day, E.M. & Heismann, E. (2010). Non-violent resistance programme: Guidelines for parents, care staff and volunteers working with adolescents with violent behaviours. Publisher: Pavilion Publishing (Brighton) Ltd. Kılıçarslan, S. (2016). Ergenlerde Görülen Saldırgan Davranışlarda Ebeveyn ve Ergenlere Uygulanan Psikoeğitim Programının Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana. Kılıçarslan, S. (2019). Şiddet Davranışları Olan Çocuklara Sahip Ebeveynlere Yönelik Şiddetsiz Karşı Koyma Programının Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (2), 701-716. DOI: 10.24106/kefdergi.2691 Kılıçarslan, S, Ördem, S, Taltekin, A, Ardıç, R . (2019). Şiddetsiz Karşı Koyma Programının Ebeveynlerin Aile İlişkileri ve Ebeveynlik Algıları Üzerindeki Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45 (45), 211-233. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/pauefd/issue/41649/427622. Omer, H. (2004). Nonviolent resistance: A new approach to violent and self destructive children. New York: Cambridge University Press.
2Okulda ve Ev içinde anne-baba varlığını artırabilme 
3Okul ve Ev dışında anne-baba varlığını artırabilme 
4Öğretmen ve Anne-babalar için destek sistemi oluşturabilme ve kullanabilme 
5Öğretmen ve Anne-baba ve çocuk arasında uzlaşma eylemleri ve işbirliği geliştirebilme 
6Öğretmen ve anne-babalar için problemleri önceliklendirebilme becerilerini geliştirebilme 
7Okulda ve evde gerginliği tırmandırmadan iletişim kurabilme 
8Şiddetten etkilenen diğer öğrencilere ve kardeşlere yardım edebilme 
9Oturma eylemi becerileri ile şiddet göstermeden direnebilme 
10Duyuru yapabilme 
11Öğretmen ve Anne-babaların kendilerine iyi bakma becerilerini geliştirme 
12Öğrenci ve ergen bireylere yönelik duyuru yapma becerisini geliştirme