1 | Okulda ve Evde Şiddetle Baş Etme Modeli | Day, E.M. & Heismann, E. (2010). Non-violent resistance programme: Guidelines for parents, care staff and volunteers working with adolescents with violent behaviours. Publisher: Pavilion Publishing (Brighton) Ltd. Kılıçarslan, S. (2016). Ergenlerde Görülen Saldırgan Davranışlarda Ebeveyn ve Ergenlere Uygulanan Psikoeğitim Programının Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana. Kılıçarslan, S. (2019). Şiddet Davranışları Olan Çocuklara Sahip Ebeveynlere Yönelik Şiddetsiz Karşı Koyma Programının Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (2), 701-716. DOI: 10.24106/kefdergi.2691 Kılıçarslan, S, Ördem, S, Taltekin, A, Ardıç, R . (2019). Şiddetsiz Karşı Koyma Programının Ebeveynlerin Aile İlişkileri ve Ebeveynlik Algıları Üzerindeki Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45 (45), 211-233. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/pauefd/issue/41649/427622. Omer, H. (2004). Nonviolent resistance: A new approach to violent and self destructive children. New York: Cambridge University Press. |
2 | Okulda ve Ev içinde anne-baba varlığını artırabilme | |
3 | Okul ve Ev dışında anne-baba varlığını artırabilme | |
4 | Öğretmen ve Anne-babalar için destek sistemi oluşturabilme ve kullanabilme | |
5 | Öğretmen ve Anne-baba ve çocuk arasında uzlaşma eylemleri ve işbirliği geliştirebilme | |
6 | Öğretmen ve anne-babalar için problemleri önceliklendirebilme becerilerini geliştirebilme | |
7 | Okulda ve evde gerginliği tırmandırmadan iletişim kurabilme | |
8 | Şiddetten etkilenen diğer öğrencilere ve kardeşlere yardım edebilme | |
9 | Oturma eylemi becerileri ile şiddet göstermeden direnebilme | |
10 | Duyuru yapabilme | |
11 | Öğretmen ve Anne-babaların kendilerine iyi bakma becerilerini geliştirme | |
12 | Öğrenci ve ergen bireylere yönelik duyuru yapma becerisini geliştirme | |