| 1 | Öğrencilerin/danışanların sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerine katkı sağlayan sınıf rehberliği etkinliklerini planlayarak uyguyabilme |
| 2 | Öğrencilerin farkındalık ve yaşam becerilerini geliştirmeye odaklanan, psikolojik ve eğitsel öğeleri bulunan yapılandırılmış programların uygulandığı psikoeğitsel grup çalışmalarını yürütebilme |
| 3 | Öğrencilerin/danışanların problem durumuna göre öğretmen ve/veya veliyle konsültasyon görüşmeleri yapabilme |
| 4 | Akademik gelişim alanında desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci ile 1 -3 oturumluk periyodik bireysel görüşme yapabilme |
| 5 | Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme ve değerlendirme sürecini açıklayabilme |
| 6 | Mesleki etik ilke ve kurallara uygun davranabilme |
| 7 | Okul PDR hizmetlerinin sosyal sürdürülebilirlik ile ilişkisinin farkında oluş |