Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
RSM6116 / SERGİLEME YÖNTEMLERİ VE SERGİ ANALİZİ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Derste sergi tasarımları ve teknikleri üstünden güncel örneklerle anlatım sağlanır, öğrencilere klasikten deneysele sergi tasarımları aktarılarak, tasarımlar tartışılır. Sergileme anlayışına yeni yönelimler kazandıran başlıca büyük ölçekli ulusal ve uluslararası sergileri analiz ederek kuramsal bilgiyi kazandırmak.
Dersin Kısa İçeriği
17.y.y.’dan günümüze sergileme yöntemlerinin tarihi ile ilgili genel bir bakış açısı sunulacaktır. 20.y.y. ve sonrasında günümüz fuar ve bienallerinden örneklerle Modernizm ve Post-modernizmin sergi mekanına olan etkisi ve sergi mekanının geçirdiği evrim incelenecektir. Yukarıdaki konuların ışığı altında mekâna yaklaşım, sergi konseptinin geliştirilmesi ve sergilenecek eserin/objenin sergi mekanına yerleştirilmesi gibi konular üzerine tartışılacaktır. Bu çalışmayı desteklemek amacıyla öğrencilerden bireysel veya 3-4 kişilik gruplar halinde, kendi sergilerini üretmeleri ve bunu projelendirmeleri istenecektir.
Dersin Önkoşulu
Yok