RTS4021 / MEDYA VE TÜKETİM TOPLUMU

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
11. Tüketim kavramını tanımlama  
22. Tüketim toplumu kavramı  
33. Tüketim toplumunu oluşturan süreçler 
44. Teknolojik gelişmeler ve tüketim  
55. Türkiye’de tüketim toplumu 
66. Tüketim ve medya ilişkisi 
77. Medyadaki reklam haberler 
88. Haberler yoluyla tüketim alışkanlığı yaratılması  
99. Yeni medya ve tüketim kültürü 
1010. Vize haftası 
1111. Tüketim toplumu ve popüler kültür 
1212. Medya ve kamuoyu 
1313. Sosyal Medya ve tüketim kültürü 
1414. Genel değerlendirme 
15 1. Medya ve Serbest Zaman, Filiz Aydoğan, Om Yayınevi, İstanbul, 2000.
16 2. Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz, Filiz Aydoğan, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2005.
17 3. Tüketim Toplumu, Jean Baudrillard, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1997.
18 4. Medya Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, Banu Dağtaş (Der.), Erdal Dağtaş (Der.), Ütopya Yayınevi, Ankara, 2009.
19 5. Medya Popüler Kültür ve İdeoloji, Levent Yaylagül, Nilüfer Korkmaz, Dipnot Yayınları, Ankara, 2008.
20 6. Medya ve Tüketim Sosyolojisi Ayraç Yayınları, Hüseyin Köse, İstanbul, 2010.