1 | Dersin amacı önemi ve sınırlılıkları tespit edildikten sonra, dersle ilgili bibliyografya ve materyaller tanıtılacaktır. | |
2 | Türk Eğitim Tarihinin hem ilk yazılı kaynağı hem de ilk siyasi eğitim eseri olması bakımından Göktürk Kitabeleri ele alınacak | |
3 | Karahanlı dönemi alimlerinden olan Farabi?nin eğitimci kişiliği bu konuda eserlerindeki vurgular ve Türk eğitimine katkıları anlatılacaktır. | |
4 | Yine bir Karahanlı dönemi alimlerinden olan İbni Sina eserleri ve şahsiyeti itibariyle tanıtılacaktır. | |
5 | Karahanlı bölgesi eserlerinden olan ve bilinen ilk Türk Siyaset bilim kitabı olan ?Kutadgubilig? ve onun yazarı Yusuf Has Hacip tanıtılacak | |
6 | Yine Karahanlı döneminin eserlerinden olup, Türkçe öğretmek maksadıyla yazılmış olan Divan-ı Lugat?it Türk ve onun yazarı Kaşgarlı Mahmut konu edilecektir | |
7 | Selçuklu devri devlet adamlarından olan Nizamülmülk ve Siyasetname adlı eseri irdelenerek, Türk eğitimine katkıları ve eğitimci kişiliği ortaya konacaktır. | |
8 | Ahilik ve bu kurumun halk eğitimi ve zanaat eğitimi konusunda Anadolu?da oynadığı rol ortaya konacaktır. | |
9 | Mevlana, Yunus Emre ve Hacı Bektaş-ı Veli?nin, Anadolu halkının eğiminde üstlendiği roller ve bu şahsiyetlerin eğiticilik yönleri tartışmalı olarak ortaya konacaktır. | |
10 | Fatih ve Süleymaniye Medreselerinin Türk eğitim tarihindeki yeri ve önemi anlatılacaktır. | |
11 | Osmanlı döneminde yetişen bazı şahsiyetler irdelenecektir. | |
12 | Tanzimat dönemindeki yenileşme hareketleri ile birlikte eğitim sisteminde meydana gelen gelişmeler ele alınacaktır | |
13 | Meşrutiyet Döneminin eğitimci kişilikleri (Satı Bey, Emrullah Efendi, Etem Nejat vs) ve bunların Türk eğitimine kazandırdıkları ortaya konacaktır. | |
14 | Genel değerlendirme | |