SBE6157 / DEMOKRASİ EĞİTİMİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan demokrasi konularının incelenmesi.[12] s. 17-308 [10] s. 435-503 [7] s. 433-461 [3] s. 24-26
2Tarihte uygulanan yönetim biçimleri, bu yönetim biçimlerinin dayandığı temeller; Sümer kanunları, Hammurabi kanunları, Mısır yönetimi, Hitit yönetimi.[6] s. 17-308 [4] s. 433-461
3Roma hukuku, İslam yönetim anlayışı, İslam öncesi Türk hakimiyet telakkisi, İslami dönemde Türk yönetim olgusu.[2] s. 17-308 [4] s. 433-461
4Osmanlı yönetim anlayışında gerçekleşen değişim, XIX. yüzyıldan itibaren yeni yönetim arayışları.[1] s. 17-308
5Osmanlı yönetim arayışlarında demokrasi olgusunun yeri, bu bağlamda Tanzimat fermanı ve ilan edilen meşrutiyetlerin önemi.[7] s. 17-308
6Yeni bir yönetim modeli arayışında ilan edilen II. Meşrutiyet döneminin demokrasi (halk iradesi) bakımından tahlil edilmesi.[12] s. 17-308 [11] s. 435-503 [9] s. 433-461
7İttihat ve Terakki hareketinin bir siyasi partiye dönüşmesi, siyasi partilerin demokrasi olgusundaki yeri ve önemi.[1] s. 17-308 [2] s. 435-503 [3] s. 433-461
8İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik[1] s. 17-308
9Cumhuriyetin ilanından sonra yeni rejimi demokratikleştirme arzusu, Halk Fırkasının kuruluşu, muhalif siyasi grupların çabaları.[1] s. 17-308 [5] s. 435-503 [7] s. 433-461
10Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının ve Serbest Fırkanın kuruluşları ve Türk demokrasisinde başarısız çok partili demokrasi arayışları.[1] s. 17-308 [2] s. 435-503 [3] s. 433-461
11Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren Türk demokrasisinde uzun süren tek parti iktidarı ve bu uygulamanın demokrasi serüvenine etkileri.[2] s. 17-308 [5] s. 435-503 [4] s. 433-461
12Türk demokrasisi bakımından Demokrat Parti dönemi ve bu dönemde iktidar-muhalefet ilişkileri.[6] s. 17-308 [8] s. 435-503 [3] s. 433-461
13Sosyal bilgiler dersinde demokrasi konularının öğretimine yönelik etkinlikler.[12] s. 17-308
14Genel değerlendirme.