1 | Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan demokrasi konularının incelenmesi. | [12] s. 17-308 [10] s. 435-503 [7] s. 433-461 [3] s. 24-26 |
2 | Tarihte uygulanan yönetim biçimleri, bu yönetim biçimlerinin dayandığı temeller; Sümer kanunları, Hammurabi kanunları, Mısır yönetimi, Hitit yönetimi. | [6] s. 17-308 [4] s. 433-461 |
3 | Roma hukuku, İslam yönetim anlayışı, İslam öncesi Türk hakimiyet telakkisi, İslami dönemde Türk yönetim olgusu. | [2] s. 17-308 [4] s. 433-461 |
4 | Osmanlı yönetim anlayışında gerçekleşen değişim, XIX. yüzyıldan itibaren yeni yönetim arayışları. | [1] s. 17-308 |
5 | Osmanlı yönetim arayışlarında demokrasi olgusunun yeri, bu bağlamda Tanzimat fermanı ve ilan edilen meşrutiyetlerin önemi. | [7] s. 17-308 |
6 | Yeni bir yönetim modeli arayışında ilan edilen II. Meşrutiyet döneminin demokrasi (halk iradesi) bakımından tahlil edilmesi. | [12] s. 17-308 [11] s. 435-503 [9] s. 433-461 |
7 | İttihat ve Terakki hareketinin bir siyasi partiye dönüşmesi, siyasi partilerin demokrasi olgusundaki yeri ve önemi. | [1] s. 17-308 [2] s. 435-503 [3] s. 433-461 |
8 | İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik | [1] s. 17-308 |
9 | Cumhuriyetin ilanından sonra yeni rejimi demokratikleştirme arzusu, Halk Fırkasının kuruluşu, muhalif siyasi grupların çabaları. | [1] s. 17-308 [5] s. 435-503 [7] s. 433-461 |
10 | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının ve Serbest Fırkanın kuruluşları ve Türk demokrasisinde başarısız çok partili demokrasi arayışları. | [1] s. 17-308 [2] s. 435-503 [3] s. 433-461 |
11 | Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren Türk demokrasisinde uzun süren tek parti iktidarı ve bu uygulamanın demokrasi serüvenine etkileri. | [2] s. 17-308 [5] s. 435-503 [4] s. 433-461 |
12 | Türk demokrasisi bakımından Demokrat Parti dönemi ve bu dönemde iktidar-muhalefet ilişkileri. | [6] s. 17-308 [8] s. 435-503 [3] s. 433-461 |
13 | Sosyal bilgiler dersinde demokrasi konularının öğretimine yönelik etkinlikler. | [12] s. 17-308 |
14 | Genel değerlendirme. | |