SBE7105 / SOSYAL BİLGİLERDE EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMAN KULLANIMI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Öğrencilerle tanışma, dersin amaç ve önemine ilişkin tartışma. 
2Popüler Kültür ve popüler kültür ürünleriÖlçer, D. (2006). Popüler kültürel imgeler açısından “tarkan” çizgi romanı üzerinde bir inceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Özbek, M. (2003). Popüler kültür ve orhan gencebay arabeski. (6. Basım). İstanbul: İletişim Yayınları.
3Çizgi romanın tanımı ve çizgi romanın dünyada gelişimiTopkaya, Y. (2016). Eğitici çizgi romanlar ile sosyal bilgiler öğretimi (Ed. H. Tokcan), Sosyal bilgilerde yazılı ve sözlü edebiyat incelemeleri içinde (s.457-485). Ankara: Pegem Akademi
4Çizgi romanın Türkiye’de gelişimi Alsaç, Ü. (1994). Türkiye’de karikatür, çizgi roman ve çizgi film. İstanbul: İletişim Yayınları. Cantek, L. (2002). Türkiye’de çizgi roman. İstanbul: İletişim Yayınları. Güngör, N. (1996). Türkiye’de popüler kültür ve çizgi roman. G.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(1-2), 337-354.
5Çizgi romanın biçimsel özellikleri, çizgi romanda konu karakter ve dil, zaman ve mekanTopkaya, Y. (2016). Eğitici çizgi romanlar ile sosyal bilgiler öğretimi (Ed. H. Tokcan), Sosyal bilgilerde yazılı ve sözlü edebiyat incelemeleri içinde (s.457-485). Ankara: Pegem Akademi
6Çizgi romanda senaryo ve senaryo yazım teknikleriKireççi, Ü. (2008). Çizgi roman senaryosu. (1. Basım). İstanbul: CreaYayıncılık.
7Çizgi roman türleriTopkaya, Y. (2016). Eğitici çizgi romanlar ile sosyal bilgiler öğretimi (Ed. H. Tokcan), Sosyal bilgilerde yazılı ve sözlü edebiyat incelemeleri içinde (s.457-485). Ankara: Pegem Akademi Bolan, B. (2000). Çizgi roman sanatı. (1. Basım). İstanbul: Engin Yayıncılık.
8Çizgi Roman'ın eğitimdeki yeri Topkaya, Y. (2016). Eğitici çizgi romanlar ile sosyal bilgiler öğretimi (Ed. H. Tokcan), Sosyal bilgilerde yazılı ve sözlü edebiyat incelemeleri içinde (s.457-485). Ankara: Pegem Akademi
9Çizgi romanın sosyal bilgiler öğretiminde yeriTopkaya, Y. (2016). Eğitici çizgi romanlar ile sosyal bilgiler öğretimi (Ed. H. Tokcan), Sosyal bilgilerde yazılı ve sözlü edebiyat incelemeleri içinde (s.457-485). Ankara: Pegem Akademi
10Sosyal bilgilerde eğitici çizgi roman kullanımı ve örneklerTopkaya, Y. (2014). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinde eğitici çizgi roman kullanımının bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Özdemir, E. (2010). Eğitici çizgi romanların altıncı sinif öğrencilerinin ısı transferi kavramındaki başarısı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
11Sosyal bilgilerde eğitici çizgi roman kullanımı ve örneklerTopkaya, Y. (2014). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinde eğitici çizgi roman kullanımının bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Özdemir, E. (2010). Eğitici çizgi romanların altıncı sinif öğrencilerinin ısı transferi kavramındaki başarısı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
12Sosyal bilgilerde eğitici çizgi roman kullanımı ve örnekler (Uygulama)Topkaya, Y. (2014). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinde eğitici çizgi roman kullanımının bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Özdemir, E. (2010). Eğitici çizgi romanların altıncı sinif öğrencilerinin ısı transferi kavramındaki başarısı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
13Sosyal bilgilerde eğitici çizgi roman kullanımı ve örnekler (Uygulama)Topkaya, Y. (2014). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinde eğitici çizgi roman kullanımının bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Özdemir, E. (2010). Eğitici çizgi romanların altıncı sinif öğrencilerinin ısı transferi kavramındaki başarısı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
14Ödev teslimi; genel değerlendirmeTopkaya, Y. (2016). Eğitici çizgi romanlar ile sosyal bilgiler öğretimi (Ed. H. Tokcan), Sosyal bilgilerde yazılı ve sözlü edebiyat incelemeleri içinde (s.457-485). Ankara: Pegem Akademi Topkaya, Y. (2014). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinde eğitici çizgi roman kullanımının bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.