SBE7107 / MEKANI ALGILAMA BECERİSİ VE ÖĞRETİMİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Öğrencilerle tanışma, dersin amaç ve önemine ilişkin tartışma. 
2Beceri Nedir? Sosyal Bilgilerde becerilerSafran, M. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed:M.Safran). Ankara:Pegem Akademi Şimşek, A. ve Kaymakçı, S.(2015). Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Ed:A. Şimşek ve S. Kaymakçı). Ankara:Pegem Akademi
3Harita okuma ve atlas kullanma becerisiSafran, M. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed:M.Safran). Ankara:Pegem Akademi
4Mekânı algılama Nedir?Baloğlu Uğurlu, N. VE Aladağ, E. (2015). Mekânsal Düşünmenin Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri Ve Öğretmenlerin Bu Beceri Hakkındaki Görüşler. Marmara Coğrafya Dergisi 32, s.22-42.
5Mekânsal Bilişin Gelişimi ile İlgili TeorilerBaloğlu Uğurlu, N. VE Aladağ, E. (2015). Mekânsal Düşünmenin Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri Ve Öğretmenlerin Bu Beceri Hakkındaki Görüşler. Marmara Coğrafya Dergisi 32, s.22-42.
6Çocukta Temel Mekân Bilişinin GelişimiSafi, H. (2010). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan mekânı algılama becerisinin geliştirilmesi hakkında öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
7Mekânı algılama ve Bilişsel (Zihinsel) HaritalarSafi, H. (2010). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan mekânı algılama becerisinin geliştirilmesi hakkında öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
8Mekânsal Biliş ve Mekânsal TasvirBaloğlu Uğurlu, N. VE Aladağ, E. (2015). Mekânsal Düşünmenin Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri Ve Öğretmenlerin Bu Beceri Hakkındaki Görüşler. Marmara Coğrafya Dergisi 32, s.22-42.
9Mekân Bilişinin GelişimiBaloğlu Uğurlu, N. VE Aladağ, E. (2015). Mekânsal Düşünmenin Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri Ve Öğretmenlerin Bu Beceri Hakkındaki Görüşler. Marmara Coğrafya Dergisi 32, s.22-42.
10Çocukta Temel Mekân Bilişinin GelişimiBaloğlu Uğurlu, N. VE Aladağ, E. (2015). Mekânsal Düşünmenin Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri Ve Öğretmenlerin Bu Beceri Hakkındaki Görüşler. Marmara Coğrafya Dergisi 32, s.22-42.
11Mekânsal Bilişi Etkileyen FaktörlerTaşkıran, C., Baş, K., Bulut, B. (2016). Sosyal bilgiler dersinin kendine özgü becerilerinin kazandırılma düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi 6 (11), ss. 1-19.
12Sosyal Bilgilerde Mekânı Algılama Becerisinin YeriTaşkıran, C., Baş, K., Bulut, B. (2016). Sosyal bilgiler dersinin kendine özgü becerilerinin kazandırılma düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi 6 (11), ss. 1-19. Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), s.969-990.
132005-2018 programlarında mekanı algılama becerisiTaşkıran, C., Baş, K., Bulut, B. (2016). Sosyal bilgiler dersinin kendine özgü becerilerinin kazandırılma düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi 6 (11), ss. 1-19.
14Sosyal bilgiler ders kitaplarında mekanı algılama becerisiTaşkıran, C., Baş, K., Bulut, B. (2016). Sosyal bilgiler dersinin kendine özgü becerilerinin kazandırılma düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi 6 (11), ss. 1-19. Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), s.969-990.