1 | Banks, J.A. and C. A. McGee Banks (with contributions by Ambrose A. Clegg, Jr.). (1999). Teaching strategies for the social studies: decision-making and citizen action (fifth edition). New York: Longman. |
2 | Benscoter, D. and G. Harris (2002). Social studies activities kids can't resist!: 40 sensational activities for the topics you teach. New York: Scholastic Professional Books. |
3 | Demirel, Ö. (2011). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme (17. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
4 | Demirel, Ö. (edt.) (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
5 | Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks Eğt.Dan.Hiz. ve Bas.Yay.Dağ.San. ve Tic.Ltd.Şti. |
6 | Jarolimek, J. (1990). Social studies in elementary education (8th edition). New York: McMillan. |
7 | Kabapınar, Y. (2012). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Kuramdan Uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
8 | Michaelis, J. U. and J. Garcia. (1996). Social studies for children: a guide to basic instruction (eleventh edition). Boston: Allyn and Bacon |
9 | Nas, R. (2000). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Program, Yöntem ve Etkinlikler). Bursa: Ezgi Kitabevi. |
10 | Öztürk, C. (edt.) (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım (Üçüncü Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |