Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
SNF6103 / İlkokula Öğretmen Yetiştirme Sorunları
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Türkiye?de Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar eğitim sisteminin özelliklerini ve eğitim basamaklarına göre öğretmen eğitimini incelemek, yürürlükte olan öğretmen eğitimini değerlendirmek, öğretmen eğitiminde hizmetöncesi ve hizmetiçi eğitim sorunları ile kariyer basamakları uygulamasını analiz etmek ve etkili bir öğretmen eğitimi için öneriler geliştirmektir.
Dersin Kısa İçeriği
Öğrenciler Türkiye'deki öğretmen eğitimindeki gelişmeleri ve değişiklikleri çeşitli kaynaklardan yararlanarak inceleyecek ve elde ettikleri bulgular sınıf içinde gerekçeleri ve sonuçları yönünden tartışılacak, 1997 sonrasındaki öğretmen eğitimindeki yeniden yapılanma süreci yapı, işleyiş, programlar ve kurumlar yönünden incelenerek değerlendirilecek, son olarak ta çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitimi programlarından da yararlanılarak, Türkiye'de halen uygulanmakta olan öğretmen eğitimi programlarının geliştirilmesine dönük çalışmalar yapılacaktır. Öğrenciler inceledikleri konuları raporlaştıracaklardır.
Dersin Önkoşulu
Yok