SNF6138 / YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMLARI TASARIMI TEZLİ YL

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Nesnelci ve Yapılandırmacı yaklaşımların tanıtımı, Yapılandırmacı öğrenmenin temelleri. Yansıma raporu 1.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
2Nesnelci ve Yapılandırmacı yaklaşımların karşılaştırılması, farklılıkların tartışılması. Yansıma raporu 2 ve 3.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
3Yapılandırmacı öğrenme kuramları; eğitim paradigmelerı. Yansıma raporu 4.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
4Durumlu öğrenme kuramının eğitimdeki yeri ve önemi Yansıma raporu 5.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
5Probleme dayalı öğrenme. Yansıma raporu 6.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
6Örnek olay temelli öğrenme. Yansıma Raporu 7.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
7Bilişsel esneklik ve ortam tasarımındaki yeri. Yansıma raporu 8.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
8Yapılandırmacı öğrenme ortamların tasarımında temel kavramlar: Bağlam, Bilgiyi yapılandırma, rehberlik, yansıtma.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
9Farklı yapılandırmacı öğrenme süreçlerinin incelenmesi.Yansıma raporu 9Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
10Yapılandırmacı kuramlardan birine dayalı olarak bir ortamın tasarlanması ve geliştirilmesi. Sunum.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
11Yapılandırmacı kuramlardan birine dayalı olarak bir ortamın tasarlanması ve geliştirilmesi. Sunum.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
12Tasarlanan ortamın uygulanması ve sonuçların analizi. Sunum.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
13Tasarlanan ortamın uygulanması ve sonuçların analizi. Sunum.Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri- Eğitimsel Bir Bakışla. Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Fosnot, C., T. (2007), Constructivism: Teori, Perspektifler ve Uygulama. Çeviri Editörü: Soner Durmuş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Grouws, D., A. (Ed.)(1992), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Macmillan Library Reference, New York.
14Genel Değerlendirme.