SNF6141 / TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VE TEMEL SORUNLAR

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Öğrencilerle tanışma, dersin amaç ve önemine ilişkin tartışma, ders izlencesi hakkında bilgi verme. 
2Dil öğretiminde güncel yaklaşımlar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
3Türkçe öğretiminde güncel yaklaşımlar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
4Türkçe öğretiminin alt öğrenme alanları ile ilgili yapılan araştırmalar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
5Türkçe dersi öğretim programının incelenmesi1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
6Türkçe dersi öğretim programının incelenmesi1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
7Türkçe öğretiminde karşılaşılan temel sorunlar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
8Türkçe öğretiminde karşılaşılan temel sorunlar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
9Okuryazarlık türleri1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık 4. Antonacci, P. A. ve O’Callaghan , C. M. (2020). Anaokulundan Ortaokula Öğrenciler için Araştırmaya Dayalı 50 Strateji-Okuryazarlık Gelişiminin Desteklenmesi. Vizetek Yayıncılık
10Türkçe öğretimi ile ilgili yapılan araştırmalar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı.
11Türkçe öğretimi ile ilgili yapılan araştırmalar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı.
12Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlarla ilgili araştırmalar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı.
13Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlarla ilgili araştırmalar1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı.
14Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlara yönelik bir araştırma tasarımı1. Özenç, E. G. ve Özenç, M. (Eds.) (2020). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 2. Akyol, H. Ve Şahin, A. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık 3. Güzel, A. ve Karatay, H. (Eds.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı.