İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / SOSYOLOJİ / SOS3024 - EĞİTİM FELSEFESİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Eğitim ve felsefe ilişkisiCevizci, A. (2023). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. ss. 11-25
2Eğitim ve ideolojiGutek, G. L. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev. Nesrin Kale. Ütopya Yayınevi. ss 163-187
3Eğitim felsefesine ideolojik yaklaşımlar (idealizm, realizm, natüralizm, pragmatizm)Gutek, G. L. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev. Nesrin Kale. Ütopya Yayınevi. ss. 15-58, 75-124 Cevizci, A. (2023). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. ss. 25-62, 84-105, 122-147.
4Eğitim felsefesine ideolojik yaklaşımlar (varoluşçuluk, liberalizm, Marksizm)Gutek, G. L. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev. Nesrin Kale. Ütopya Yayınevi. ss. 124-153, 187-217, 254-268
5Eğitim felsefesinin epistemolojik, ontolojik, etik ve politik yönüCevizci, A. (2023). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. ss. 240-319
6Eğitimli birey olmada okulun etkisi nedir?Illich, I. (2017). Okulsuz Toplum. Çev. Mehmet Özay. Şule Yayınları. ss.9-71.
7Okulun, müfredatın, öğretmenin ve bireysel yeteneklerin eğitimdeki başarıya olan etkisiIllich, I. (2017). Okulsuz Toplum. Çev. Mehmet Özay. Şule Yayınları. ss. 71-140
8Epistemik Cemaat eserinin eğitim ile ilişkilendirilmesiArslan, H. (2007). Epistemik Cemaat. Paradigma Yayıncılık. ss. 15-71
9Bilimsel bilgi, algı, enformasyon, entelektüel cemaat kavramları üzerinden eğitimin tanımlanışıArslan, H. (2007). Epistemik Cemaat. Paradigma Yayıncılık. ss. 71-179
10Ezilenlerin pedagojisinin gerekçesi; ezenler ve ezilenler arasındaki çelişkinin anlatılmasıFreire, P. (2023). Ezilenlerin Pedagojisi. Çev. Dilek Hattatoğlu ve Erol Özbek. Ayrıntı Yayınları. ss. 53-89
11Baskı aracı olarak bankacı eğitim modeli ile özgürleşme aracı olarak problem tanımlayıcı eğitim modelini tartışmakFreire, P. (2023). Ezilenlerin Pedagojisi. Çev. Dilek Hattatoğlu ve Erol Özbek. Ayrıntı Yayınları. ss. 89-145
12Sokrates, Platon ve Aristoteles ve J. Locke’nin eğitime dair görüşleriTate, Nicholas (2021). Ne İçin Eğitim. Çev. Mukadder Erkan. Çizgi Kitabevi. ss.23-69, 109-133 Noddings, N. (2020). Eğitim Felsefesi. Çev. Raşit Çelik. Nobel Akademik Yayıncılık. ss. 1-20
13Rousseau, Kant, Dewey ve Nietzsche’nin eğitime dair görüşleriTate, Nicholas (2021). Ne İçin Eğitim. Çev. Mukadder Erkan. Çizgi Kitabevi. ss.133-233
14Rousseau, Kant, Dewey ve Nietzsche’nin eğitime dair görüşleriNoddings, N. (2020). Eğitim Felsefesi. Çev. Raşit Çelik. Nobel Akademik Yayıncılık. ss. 23-43