| 1 | Eğitim ve felsefe ilişkisi | Cevizci, A. (2023). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. ss. 11-25 |
| 2 | Eğitim ve ideoloji | Gutek, G. L. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev. Nesrin Kale. Ütopya Yayınevi. ss 163-187 |
| 3 | Eğitim felsefesine ideolojik yaklaşımlar (idealizm, realizm, natüralizm, pragmatizm) | Gutek, G. L. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev. Nesrin Kale. Ütopya Yayınevi. ss. 15-58, 75-124 Cevizci, A. (2023). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. ss. 25-62, 84-105, 122-147. |
| 4 | Eğitim felsefesine ideolojik yaklaşımlar (varoluşçuluk, liberalizm, Marksizm) | Gutek, G. L. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev. Nesrin Kale. Ütopya Yayınevi. ss. 124-153, 187-217, 254-268 |
| 5 | Eğitim felsefesinin epistemolojik, ontolojik, etik ve politik yönü | Cevizci, A. (2023). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. ss. 240-319 |
| 6 | Eğitimli birey olmada okulun etkisi nedir? | Illich, I. (2017). Okulsuz Toplum. Çev. Mehmet Özay. Şule Yayınları. ss.9-71. |
| 7 | Okulun, müfredatın, öğretmenin ve bireysel yeteneklerin eğitimdeki başarıya olan etkisi | Illich, I. (2017). Okulsuz Toplum. Çev. Mehmet Özay. Şule Yayınları. ss. 71-140 |
| 8 | Epistemik Cemaat eserinin eğitim ile ilişkilendirilmesi | Arslan, H. (2007). Epistemik Cemaat. Paradigma Yayıncılık. ss. 15-71 |
| 9 | Bilimsel bilgi, algı, enformasyon, entelektüel cemaat kavramları üzerinden eğitimin tanımlanışı | Arslan, H. (2007). Epistemik Cemaat. Paradigma Yayıncılık. ss. 71-179 |
| 10 | Ezilenlerin pedagojisinin gerekçesi; ezenler ve ezilenler arasındaki çelişkinin anlatılması | Freire, P. (2023). Ezilenlerin Pedagojisi. Çev. Dilek Hattatoğlu ve Erol Özbek. Ayrıntı Yayınları. ss. 53-89 |
| 11 | Baskı aracı olarak bankacı eğitim modeli ile özgürleşme aracı olarak problem tanımlayıcı eğitim modelini tartışmak | Freire, P. (2023). Ezilenlerin Pedagojisi. Çev. Dilek Hattatoğlu ve Erol Özbek. Ayrıntı Yayınları. ss. 89-145 |
| 12 | Sokrates, Platon ve Aristoteles ve J. Locke’nin eğitime dair görüşleri | Tate, Nicholas (2021). Ne İçin Eğitim. Çev. Mukadder Erkan. Çizgi Kitabevi. ss.23-69, 109-133 Noddings, N. (2020). Eğitim Felsefesi. Çev. Raşit Çelik. Nobel Akademik Yayıncılık. ss. 1-20 |
| 13 | Rousseau, Kant, Dewey ve Nietzsche’nin eğitime dair görüşleri | Tate, Nicholas (2021). Ne İçin Eğitim. Çev. Mukadder Erkan. Çizgi Kitabevi. ss.133-233 |
| 14 | Rousseau, Kant, Dewey ve Nietzsche’nin eğitime dair görüşleri | Noddings, N. (2020). Eğitim Felsefesi. Çev. Raşit Çelik. Nobel Akademik Yayıncılık. ss. 23-43 |