Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
SOS4008 / ENGELLİLER SOSYOLOJİSİ
DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ
Hafta
Konular
Öğrenme Kaynakları
1
Bozukluk, Sakatlık, ve Engellilik kavramlarını tanımlamak.Bakım hizmet türlerinin yasal dayanağı
2- s. 40- 63
2
Engelliliğin tarihsel gelişimi hakkında geniş bir bilgiye sahip olmak.Eğitici ve bakım personelinin eğitimi (Dünyadaki ve Türkiyedeki durum)
2- s. 65- 80
3
Uluslararası ve ulusal mevzuat ile ilgili bilgi edinmek.Bakım ve rehabilite edici destek teknolojileri
2- s. 80- 95
4
Uygulama ya esas olan kurum ve kuruluşları tanımak. Bu kurumlar aile ve sosyal politikalar bakanlığı birimleri,rehabilitasyon merkezleri,sivil toplum dernekleridir.Bakım, güvence sistemi ve finansmanı
2- s. 95- 109
5
Beşinci hafta itibari ile uygulama kurumları ile bağ kurarak ,uygulamaya esas formlar ,belgeler vs. temin etmek.Sorunlar ve değerlendirme (muhtaçlık şartları)
2- s. 111- 121
6
uygulama yapmak kurum ve kuruluşlarda uygulamaya katılmak .Yaklaşık 6 altı hafta sürecek bir gözlem ve deneyim elde etme faaliyeti gerçekleştirmek..Sorunlar ve değerlendirme (yasal durumlar)
2- s. 121- 170
7
engellilik tanımı ve engelli birey olmak uygulama kurumlarında kıyaslama yapma imkanı
1- s.3- 30
8
Sosyolojik bakış açısında özürlülük kazanmak için uygulama kurumları Aile ve politiika bakanlıgı, sivil toplum dernekleri ve rehabilitasyon kurumları kabul edilmiştir.
1- s. 30- 53
9
Engelliler sosyolojisi alanında ki kurumlarda uygulama yapmak
1- s. 53- 76
10
Niğde ili içerisnde uygulama yaparak engelli bireylerin sosyo- ekonomik özelliklerini tespit etmek
1- s. 76- 120
11
Pratik gözlem yaparak toplumsal yaşama katılıma ilişkin sorunlarını belirleme
1- s. 120- 157
12
Spor aktivitelerine ve sosyal- kültürel etkinliklere katılımı
1- s. 157- 187
13
Engelli bireyler ile farkındalığı ortadan kaldırmaya yönelik kurum ziyaretleri yaparak rapor yazmak.
14
Özürlülerin sorunlarının çözümüne dair ilişkin inançları
1- s. 200- 250
Loading…