1 | Bozukluk, Sakatlık, ve Engellilik kavramlarını tanımlamak.Bakım hizmet türlerinin yasal dayanağı | 2- s. 40- 63 |
2 | Engelliliğin tarihsel gelişimi hakkında geniş bir bilgiye sahip olmak.Eğitici ve bakım personelinin eğitimi (Dünyadaki ve Türkiyedeki durum) | 2- s. 65- 80 |
3 | Uluslararası ve ulusal mevzuat ile ilgili bilgi edinmek.Bakım ve rehabilite edici destek teknolojileri | 2- s. 80- 95 |
4 | Uygulama ya esas olan kurum ve kuruluşları tanımak. Bu kurumlar aile ve sosyal politikalar bakanlığı birimleri,rehabilitasyon merkezleri,sivil toplum dernekleridir.Bakım, güvence sistemi ve finansmanı | 2- s. 95- 109 |
5 | Beşinci hafta itibari ile uygulama kurumları ile bağ kurarak ,uygulamaya esas formlar ,belgeler vs. temin etmek.Sorunlar ve değerlendirme (muhtaçlık şartları) | 2- s. 111- 121 |
6 | uygulama yapmak kurum ve kuruluşlarda uygulamaya katılmak .Yaklaşık 6 altı hafta sürecek bir gözlem ve deneyim elde etme faaliyeti gerçekleştirmek..Sorunlar ve değerlendirme (yasal durumlar) | 2- s. 121- 170 |
7 | engellilik tanımı ve engelli birey olmak uygulama kurumlarında kıyaslama yapma imkanı | 1- s.3- 30 |
8 | Sosyolojik bakış açısında özürlülük kazanmak için uygulama kurumları Aile ve politiika bakanlıgı, sivil toplum dernekleri ve rehabilitasyon kurumları kabul edilmiştir. | 1- s. 30- 53 |
9 | Engelliler sosyolojisi alanında ki kurumlarda uygulama yapmak | 1- s. 53- 76 |
10 | Niğde ili içerisnde uygulama yaparak engelli bireylerin sosyo- ekonomik özelliklerini tespit etmek | 1- s. 76- 120 |
11 | Pratik gözlem yaparak toplumsal yaşama katılıma ilişkin sorunlarını belirleme | 1- s. 120- 157 |
12 | Spor aktivitelerine ve sosyal- kültürel etkinliklere katılımı | 1- s. 157- 187 |
13 | Engelli bireyler ile farkındalığı ortadan kaldırmaya yönelik kurum ziyaretleri yaparak rapor yazmak. | |
14 | Özürlülerin sorunlarının çözümüne dair ilişkin inançları | 1- s. 200- 250 |