SOZ3003 / MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Matematik öğretiminin temel amacı. Matematik öğretiminin kısa tarihçesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
2Matematik öğretiminin temel ilkeleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğreniminde kullanımı.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
3Belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri: matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme-öğrenme stratejileri.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
4İlkokul matematik dersi öğretim programının kapsamı, amacı ve özellikleri (programın öğeleri ışığında). Matematik eğitiminde önemli beceriler.4
5Problem çözme (aşamalar, problem türleri, stratejiler vb.)1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
6Problem çözme; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
7Problem çözme; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
8Çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, karşılaştırma, denklik, azlık-çokluk vb.).1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
9Doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
10Doğal sayılarda toplama işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
11Doğal sayılarda çıkarma işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
12Doğal sayılarda çarpma işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
13Doğal sayılarda bölme işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür
14Genel değerlendirme.