SYN4003 / SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

  
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1Kalite ile ilgili kavramları bilmeli
2Sağlık hizmetlerinde kalitenin tarihsel gelişimini öğretmek
3Sürekli kalite iyileştirme ile toplam kalite yönteminin ne olduğunu öğretmek
4Kalite iyileştirmede kullanılan araçları kavratmak
5Hasta deneyiminin nasıl ölçüldüğünü öğretmek
6Sağlık hizmetlerinde kalite göstergelerinin neler olduğunu öğretmek
7Kalite iyileştirme modellerinin neler olduğunu öğretmek
8Hasta güvenliği konularını kavratmak
9Türkiye’de sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
10Sağlık hizmetlerinde akreditasyonun ve kalite ödüllerinin önemini kavratmak
11Sağlıkta kalite ve akreditasyon ile ilgili çalışmalara eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme becerisi kazandırmak
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Temel Birimler Dersi
Meslek Bilgisi Dersleri
Sosyal Bilimler