Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
TAR6117 / Cumhuriyet Dönemi Türk Eğitim Tarihi I
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Tarih milletlerin geçmişte yaşadıkları siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik olayları sebep sonuç ilişkisi içerisinde inceleyerek aktaran bir bilim dalıdır. Bu nedenle milletlerin geleceğe yönelik faaliyetlerinde vazgeçilmez bir kaynaktır. Dolayısıyla özellikle günümüzde son derece önemli olan eğitimin geleceğe yönelik yapılanmasında tarihi birikimden istifade etmek gerekir. Türkiye Cumhuriyeti?nin eğitiminin dününü ve bugününü tespit etmek, geleceği planlarken şart olmaktadır. Türkiye?de modern eğitimin geçirdiği süreç ve Cumhuriyet dönemindeki eğitim politikaları ile eğitim kurumlarının tarihini öğretmek.
Dersin Kısa İçeriği
Türkiye ?de modern eğitimin doğuşu ve gelişimi. Tanzimat, Meşrutiyet ve Milli Mücadele dönemi eğitim. Atatürk dönemi eğitim kültür politikaları ve 1938-1950 arası eğitim ve kültür politkaları.
Dersin Önkoşulu
Derste konunun ana çerçevesi öğretim üyesi tarafından çizildikten sonra, öğrencilere sorular sorulacak ve onlardan gelen sorular cevaplandırılacaktır. Öğrencilere ödevler vermek suretiyle derse hazırlanmaları sağlanacaktır. Kimi zaman öğrencilerin hazırladıkları ödevler incelenip üzerinde tartışılacaktır.