| 1 | Hak ve ödev kavramı, birey-toplum ilişkisi. | 1, 2, 3 |
| 2 | Hak türleri, ödevlerin toplumsal yaşam içindeki rolü. | 1, 2, 3 |
| 3 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi. | 1, 2, 3 |
| 4 | Demokrasi anlayışları ve insan haklarıyla ilişkisi. | 1, 2, 3 |
| 5 | Demokrasinin temel ilkeleri: eşitlik, özgürlük, çoğulculuk. | 1, 2, 3 |
| 6 | Katılımcılık, hukukun üstünlüğü ve hesap verebilirlik. | 1, 2, 3 |
| 7 | İnsan haklarının ilkeleri, boyutları ve temel belgeler. | 1, 2, 3 |
| 8 | Demokrasi ve insan hakları bilincinin bireylere kazandırılması. | 1, 2, 3 |
| 9 | Eğitim hakkı ve demokratik toplumlarda önemi. | 1, 2, 3 |
| 10 | Toplum için demokrasi ve insan hakları eğitimi. | 1, 2, 3 |
| 11 | İnsan haklarının uluslararası düzeyde korunması; Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi ve diğer uluslararası örgütler. | 1, 2, 3 |
| 12 | Yaşam hakkı, işkence ve kötü muamele yasağı; ulusal ve uluslararası düzenlemeler. | 1, 2, 3 |
| 13 | Kişi özgürlüğü ve güvenliği; ifade, ve örgütlenme. | 1, 2, 3 |
| 14 | Okul çevresini demokratik hale getirme ve genel değerlendirme. | 1, 2, 3 |