1 | Aruz vezni ve tarihi gelişimi | [4]s.2-6 , [5]s.3-9, [1]s.12-17 |
2 | Aruzda ahenk unsurları ve aruz kusurları | [4]s.7-9 , [5]s.10-13, [1]s.18-24 |
3 | Aruzda kullanılan hece çeşitleri ve uygulamalar | [4]s.11-17 , [5]s.5-9, [1]s.25-30 |
4 | Türk edebiyatında kullanılan aruz kalıpları ve uygulamalar | [4]s.18-20 , [5]s.10-17, [1]s.32-39 |
5 | Edebî sanatlar ve şiirdeki fonksiyonları | [1]s.5-10, [2]s.50-55, [3]s.40-45, [5]s.45-55 |
6 | Mecazlar (teşbih, istiâre, mecâz-ı mürsel), uygulamalar | [1]s.11-15, [2]s.56-65, [3]s.46-55, [5]s.56-60 |
7 | Mecazlar (teşbih, istiâre, mecâz-ı mürsel),uygulamalar | [1]s.20-25, [2]s.70-75, [3]s.60-63, [5]s.62-67 |
8 | Mecazlar (kinâye, tariz, teşhis ve intak), uygulamalar | [1]s.26-36, [2]s.80-83, [3]s.65-70, [5]s.70-78 |
9 | Mecazlar (kinâye, tariz, teşhis ve intak), uygulamalar | [1]s.40-45, [2]s.85-90, [3]s.75-80, [5]s.80-85 |
10 | Anlamla ilgili sanatlar(îham, tevriye, istihdam), uygulamalar | [1]s.46-50, [2]s.91-95, [3]s.81-90, [5]s.86-89 |
11 | Anlamla ilgili sanatlar (mugalata-i maneviyye, tenâsüb, leff ü neşr, tecâhül-i ârif), uygulamalar | [1]s.46-50, [2]s.91-95, [3]s.81-90, [5]s.86-89 |
12 | Anlamla ilgili sanatlar (hüsn-i talil, sihr-i helâl, irsâd, mübâlağa, tezâd), uygulamalar | [1]s.51-55, [2]s.95-97, [3]s.91-93, [5]s.90-93 |
13 | Anlamla ilgili sanatlar (istidrak, tekrîr, nidâ, istifham, rücû, irsâl-i mesel), uygulamalar | [1]s.56-58, [2]s.98-100, [3]s.94, [5]s.95 |
14 | Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. | |