TDE1011 / OSMANLI TÜRKÇESİ I

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Osmanlıca veya Osmanlı Türkçesi Terimi ile ifade edilen Türkiye Türkçesinin tarihi dönemi olduğunuanlatmak-Osmanlı türkçesinde kullanılan Arap Alfabesini öğretmek [1] s. 2-4;[3] s. 11-12
2Arap harflerinin ses değerleri ve kelime başında-ortasında ve sonunda nasıl kullanıldığın göstermek[3] s. 14-18
3Arap harfleri ile yazma çalışması-bitişen ve bitişmeyen harlerin kullanılışı-yazıda kullanılan diğer işaretler-metin okuma çalışmaları[1] s. 12-14; [3] s. 21-26; [3] s. 19-25
4Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-ünlüler-kelime başı-ortası ve sonunda kullanılışları-metin okuma çalışmaları[1] s. 14-18; [3] s. 31-36; [3] s. 26-32
5Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-ünsüzlerin yazılışı ve okunuşu-metin okuma çalışmaları[1] s. 18-19; [2] s. 88-93; [3] s. 33-38
6Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-klişeleşmiş kelimelerin yazılışı-okuma ve yazma çalışmaları[11] s. 8-9; [3] s. 39-48
7Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-isimden isim türeten eklerin yazılışı-okuma ve yazma çalışmaları[1] s. 19; [2] s. 115-116; [3] s. 49-56
8Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-fiilden isim türeten eklerin yazılışı-okuma ve yazma çalışmaları[1] s. 20; [2] s. 116-116; [3] s. 57-65
9Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-isimden fiil türeten eklerin yazılışı-okuma ve yazma çalışmaları[2] s. 116; [3] 66-71
10Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-fiilden fiil türeten eklerin yazılışı-okuma ve yazma çalışmaları[1] s. 20; [2] s. 117; [3] s. 72-77
11Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-isim çekim ekleri ve kullanılışı-okuma ve yazma çalışmaları[1] s. 20-21; [2] s. 112-115; [3] s. 78-84
12Osmanlıcadaki Türkçe kelimelerin imlası-fiil çekim ekleri ve kullanılışı-okuma ve yazma çalışmaları[1] s. 21-24; [2] s. 118-124; [3] s. 85-90
13Osmanlıca içersindeki yabancı unsurları tanıma-Arapça kelimeler ve özellikleri-okuma ve yazma çalışmaları[1] s. 28-30; [2] s. 118-124; [3] s. 91-96
14Osmanlıca içersindeki yabancı unsurları tanıma-Farsça kelimeler ve özellikleri-okuma ve yazma çalışmaları[1] s. 78-79; [2] s. 172-178; [3] s. 97-105