| Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler | Seviyesi |
1 | Dünya edebiyatındaki düşünce hareketleri üzerine bilgi verebilir, yorum yapabilir. | 3 |
2 | Hümanizm, Klasisizm ve Romantizm akımlarının genel özelliklerini bilir ve bu akımlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
3 | Realizm, Naturalizm ve Parnasizm akımlarının genel özelliklerini bilir ve bu akımlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
4 | Sembolizm, Empresyonizm, Ekspresyonizm akımlarının genel özelliklerini bilir ve bu akımlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
5 | Kübizm, Fütürizm, Dadaizm akımlarının genel özelliklerini bilir ve bu akımlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
6 | Sürrealizm, Egzistansiyalizm, Letrizm akımlarının genel özelliklerini bilir ve bu akımlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
7 | İdealizm, Personalizm, Modernizm ve Postmodernizm akımlarının genel özelliklerini bilir ve bu akımlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
8 | Yansıtma Kuramı, Marksist Kuram, Anlatımcı Kuram ve Rus Biçimciliği kuramlarının genel özelliklerini bilir ve bu kuramlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
9 | Psikanalitik Edebiyat Kuramı, Yeni Eleştiri Kuramı, Yapısalcılık, Post Yapısalcılık kuramlarının genel özelliklerini bilir ve bu kuramlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
10 | Duygusal Etki Kuramı, Alımlama Estetiği, Feminist Edebiyat Kuramı, Hermenötik Edebiyat Kuramı, Açık Yapıt kuramlarının genel özelliklerini bilir ve bu kuramlara ait eserler üzerinde yorum yapabilir. | 3 |
11 | Tarihsel, Sosyolojik, Marksist, Biyografik ve Psikanalitik Eleştiri yöntemlerinin dayandığı temel ilkeleri bilir ve bu eleştiri yöntemlerini eser üzerinde uygulayabilir. | 3 |
12 | Yapısal, Yapısökücü, Yeni, Arketipçi, İzlenimci ve Stilistik Eleştiri öntemlerinin dayandığı temel ilkeleri bilir ve bu eleştiri yöntemlerini eser üzerinde uygulayabilir. | 3 |
13 | Şiir ve tiyatro hakkında bilgi verebilir. | 3 |
14 | Anlatı ve düşünce türleri olarak tasnif edilen edebi metinler hakkında bilgi verebilir. | 3 |