TDE2011 / OSMANLI TÜRKÇESİ III

Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler

Kazandırılacak Bilgi Ve BecerilerSeviyesi
1Arapça kelime köklerinin üç asli harften meydana geldiğini, zait harflerin ilavesiyle bunların anlamının değiştiğini öğretmek 2
2Arapça kelimelerin bünyesinde bulundurduğu zaid harfler ve bunların kelimedeki bulunduğu yere göre Arapça kelimelerin yedi başlıkta ele alındığını, bünyesinde zait ve illetli harf olan kelimelerin başka vezne geçerken seslerinin değiştiğini öğretmek2
3Arapçada mastarın fiil kökleri olduğunu, mücerret mastarların kendiliğinden oluştuğunu ancak mezidünfihlerin kurallı olarak zait harfler ilave edilerek sonradan oluştuğunu öğretmek2
4Arapça kelimelerin, kelimeyi meydana getiren asli ünsüzlere göre sülasi, rübai ve hümasi olarak üç çeşit olduğunu, bunlardan Osmanlıcada genellikle sülasi mastarların kullanıldığın öğretmek2
5Arapçadaki her kelimenin bir vezni olduğunu, kelimelerin bu vezinlere göre değiştikçe yeni anlamlar kazandığını öğretmek2
6Mezidünfih mastarların mücerret sülasilere zait harfler ilave edilerek sonradan oluşturulmuş kelimeler olduğunu ve vezinlerini öğretmek2
7Arapçadaki bütün mücerret sülasi mastarların fa'il veznine geçince yapan eden anlamı kazandığını öğretmek ve bu vezinde yeni kelimeler türetmeyi öğretmek2
8Mezidünfih mastarlardaki kelimelerin fa'il vezinlerinin ayrı ayrı olduğunu öğretmek-bu vezinlerde Osmanlıcada kullanılan kelimeler türetmeyi öğretmek2
9Mücerret sülasi mastarların edilgen şekillerinin mef'ul vezninde ortak-mezidünfih mastarların mef'ul vezinlerinin farklı farklı olduğunu öğretmek ve Osmanlıcada kullanılan bu vezinde yeni kelimeler türetmeyi öğretmek2
10Sıfat-ı müşebbehe ve mübalağa-i fail veznindeki kelimelerin anlamlarını vezinden hareketle tahmin edebileceğini öğretmek2
11İsm-i tafdil-ism-i mekan veznindeki kelimelerin anlamlarını vezinden hareketle tahmin edebileceğini öğretmek2
12İsm-i zaman-ism-i alet veznindeki kelimelerin anlamlarını vezinden hareketle tahmin edebileceğini öğretmek2
13İsm-i tasgir-ism-i mensup veznindeki kelimelerin anlamlarını vezinden hareketle tahmin edebileceğini öğretmek2
14Arapçada kelimelerin cinsiyet ayrımı gözettiğini-özellikle birleşiklerin teşkilinde bunun önemli olduğunu öğretmek2