1 | Tanzimat Devrinde hikâye ve roman: Avrupa edebiyatında hikâye, Eski Edebiyatımızda hikâye (Halk ve Divan edebiyatında hikâye) | [1] s. 161-326; [8] s. 285-296; [6] s. 1-205; [7] s. 25-27 |
2 | Tanzimat senelerinde Türk hikâyesi: Giridî Ali Aziz Efendi (Muhayyelât) | [8] s. 289-290; [6] s. 5-8. |
3 | Tanzimattan sonra ilk yerli hikâyeler: Emin Nihad: (Müsâmeretnâme) | [8] s. 290-291; [6] s. 10-17; [1] s. 184-188 |
4 | Şemseddin Sâmî (Taaşşuk-ı Talât ve Fitnat) | [6] s. 52-61; [1] s. 188-192; [5] s. 73-92; [7] s. 333-354 |
5 | Yanlış batılılaşmanın eleştirisi: Ahmed Midhat (Felâtun Beyle Râkım Efendi) | [6] s. 79-87; [1] s. 192-229; [8] s. 455-472; [5] s. 93-123; [2] s. 47-58 |
6 | Recaizade Mahmut Ekrem (Araba Sevdası) | [6] s. 155-163; [1] s. 251-262; [8] s. 489-495 |
7 | Recaizade Mahmut Ekrem (Araba Sevdası) | [6] s. 155-163; [7] s. 139-174; [2] s. 73-86 |
8 | Türk romanının doğuşu: Nâmık Kemâl (İntibâh) | [6] s. 109-130; [1] s. 229-242; [8] s .400-406; [5] s. 124-144 |
9 | Nâmık Kemâl (İntibâh) | [6] s. 109-130; [8] s. 400-406; [7] s. 87-133 |
10 | Sâmî Paşa-zâde Sezâî (Sergüzeşt) | [6] s. 131-139; [1] s. 263-274; [4] s. 369-384; [4] s. 384-394; [7] s. 293-314 |
11 | Türk romanına köy temasının girişi ve Ahmed Midhatın Bahtiyarlık , Nâbî-zâde Nâzımın Kara Bibik | [6] s. 62-63, 173-176; [1] s. 295-306; [7] s. 263-292 |
12 | Mehmed Murad (Turfanda mı Yoksa Turfa mı?) | [6] s. 140-154; [1] s. 245-251 |
13 | Türk romanında Natüralizm: Ahmed Midhat (Müşâhedât) | [6] s. 87-109; [1] s. 192-229; [2] s .59-72 |
14 | Nâbî-zâde Nâzım (Zehrâ) | [6] s .163-172; [1] s .295-306; [7] s. 315-332 |