TDE4053 / DİVAN EDEBİYATINDA ELEŞTİRİ I

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Eleştiri kavramının edebiyat incelemelerindeki yeri[1] s.1-6
2Eleştiri kavramının edebiyat incelemelerindeki yeri[1] s. 6-10
3Tezkirelerde eleştiri[1] s. 7
4Tezkirelerde eleştiri[1] s. 11-116
5Tercüme eserlerde eleştiri[1] s. 267- 287
6Tercüme eserlerde eleştiri[1] s. 287- 303
7Edebi şerhlerde eleştiri[1] s. 308
8Edebi şerhlerde eleştiri[1] s. 308- 410
9ara sınav  
10Şairler arası eleştiriler[1] s. 424-435
11Şairler arası eleştiriler[1] s. 437- 448
12Mesnevi şerhlerinde eleştiri[1] s. 461
13Mecmualarda eleştiri[1] s. 463
14“Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması.