1 | Divan edebiyatı hakkında Tanzimat yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 1-100 |
2 | Divan edebiyatı hakkında Tanzimat yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 1- 100 |
3 | Divan edebiyatı hakkında Tanzimat yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 1-100 |
4 | Divan edebiyatı hakkında Tanzimat yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 1-100 |
5 | Divan edebiyatı hakkında Servet-i Fünun yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 100- 246 |
6 | Divan edebiyatı hakkında Servet-i Fünun yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 100-240 |
7 | Divan edebiyatı hakkında Servet-i Fünun yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 100-240 |
8 | Divan edebiyatı hakkında Servet-i Fünun yazar ve şairlerinin eleştirel görüşleri | [8] s. 100-240 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tezkire eleştirileri ve metinlerarası yöntem karşılaştırmaları (alıntı- gönderge) | [9] s. 93-133 |
11 | Tezkire eleştirileri ve metinlerarası yöntem karşılaştırmaları (aşırma) | [9] s. 93-133 |
12 | Tezkire eleştirileri ve metinlerarası yöntem karşılaştırmaları (yansılama) | [9] s. 133 |
13 | Eleştirel yöntem olarak 'Metin Arkeolojisi' yöntemi değerlendirmesi | [10] s. 41-50 |
14 | “Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. | |