1 | Nesrin tanımı ve özellikleri | [1]s.5- 15 [2]s.5-20 |
2 | Klasik Türk Edebiyatında Nesir Üslupları | [1]s.15- 20 [2] s.20-30 |
3 | Seci? ve Seci? Çeşitleri | [1]s.20- 22 [2] s.35-45 |
4 | mensur türler (tefsir, hadis, akaid, tasavvuf, mesnevî şerhleri, fütüvvet-nâmeler) | [1]s.23-28 [2] s.50-52 |
5 | mensur türler (fıkıh, siyer, kısas-ı enbiyâ, tezkiretü?l-evliyâ) | [1]s.29- 31 [2] s.53-58 |
6 | mensur türler (destanî hikayeler, menâkıb-nâmeler, hikaye) | [1]s.32-35 [2] s.60-75 |
7 | mensur türler (destanî eserler, destanî tarihler, şuarâ tezkireleri) | [1]s.36-40 [2] s.76- 80 |
8 | mensur türler (münşeât mecmuaları, seyahat-nâmeler, sefâret-nâmeler) | [1]s.41-48 [2] s.85- 90 |
9 | mensur türler (resmî yazılar,diplomatik/ şablon yazışmalar) | [1]s.49-50 [2]s.91- 98 |
10 | mensur türler (divan dibâceleri, ahlak ve siyaset kitapları) | [1]s.56-60 [2] s.100 |
11 | Mensur metinlerdeki dil ve üslup özellikleri | [1]s.65-76 [2] s.110-118 |
12 | Mensur metinlerdeki dil ve üslup özellikleri | [1]s.80-85 [2] s.120 |
13 | Türk nesrinin tarihî gelişimi | [1]s.86-90 [2] s.123-129 |
14 | “Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. | |