1 | Edviye-i Müfrede, Tabir-nâme, Hâvernâme | [2] s. 3-8, [3] s. 5-10 |
2 | Gülistan Tercümesi, Tuhfe-i Murâdî, Tazarru-nâme | [2]s.10-20 |
3 | Tezkiretül-Evliyâ, Heşt-Behişt, Meşâirüş-Şuârâ | [2] s. 21-25, [1] s. 5-10 |
4 | Dîbâce-i Dîvân-ı Lâmiî Çelebi, Şikâyet-nâme | [2]s.26-30, [1] s.12-17 |
5 | Meâlimül-Yâkîn, Şerh-i Dîvân-ı Hâfız | [2]s.35-40, [1]s.18-20 |
6 | Tuhfetül- Harameyn, Riyâzüş-Şuarâ | [2]s.42-50, [1]s.21-25 |
7 | Vasiyet-nâme-i Bursevî | [5]s.55-78 |
8 | Mektup (Fıtnat Hanım), Mektup (Nedim) | [5] s.35-45 |
9 | Şablon Yazışmalar (Mülkiye ve İlmiye rütbeleri ) | [5]s.89-90 |
10 | Husûsî Yazışmalar | [5]s.129 |
11 | Mübarek Merkez, Dinî Şahıs ve Hususlarda Yazılar | [5]s.130-150 |
12 | Metinlerin muhtevasına göre disiplinlerarası uygulamalar | [5]s.151-160 |
13 | Metinlerin muhtevasına göre disiplinlerarası uygulamalar | [5]s.161-178 |
14 | “Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. | |