TDE6112 / KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA NESİR II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Edviye-i Müfrede, Tabir-nâme, Hâvernâme [2] s. 3-8, [3] s. 5-10
2Gülistan Tercümesi, Tuhfe-i Murâdî, Tazarru-nâme [2]s.10-20
3Tezkiretül-Evliyâ, Heşt-Behişt, Meşâirüş-Şuârâ [2] s. 21-25, [1] s. 5-10
4Dîbâce-i Dîvân-ı Lâmiî Çelebi, Şikâyet-nâme [2]s.26-30, [1] s.12-17
5Meâlimül-Yâkîn, Şerh-i Dîvân-ı Hâfız [2]s.35-40, [1]s.18-20
6Tuhfetül- Harameyn, Riyâzüş-Şuarâ [2]s.42-50, [1]s.21-25
7Vasiyet-nâme-i Bursevî [5]s.55-78
8Mektup (Fıtnat Hanım), Mektup (Nedim) [5] s.35-45
9Şablon Yazışmalar (Mülkiye ve İlmiye rütbeleri ) [5]s.89-90
10Husûsî Yazışmalar [5]s.129
11Mübarek Merkez, Dinî Şahıs ve Hususlarda Yazılar [5]s.130-150
12Metinlerin muhtevasına göre disiplinlerarası uygulamalar [5]s.151-160
13Metinlerin muhtevasına göre disiplinlerarası uygulamalar [5]s.161-178
14“Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması.