1 | İleri gelen sofilere göre Tasavvufun tarifleri | [1]s.5-50 |
2 | Tasavvuf ve Sofi kelimesinin iştikakı, tasavvufun menşei. | [1]s.25-45 |
3 | Bazı ıstılahların izahı(vahdet-i vücûd, şeyh, riyazet, zikir, murâkabe, kerâmet, tevellâ ve teberrâ, istikâmet). | [1]s.55-65 |
4 | Bazı ıstılahların izahı(hâl, makam, vakt, tevâcüd, cem?, cem?u?l-cem?, fark, fenâ, bekâ, gaybet, sahv, huzur, sekr, mahv, isbât, ibâdet, ubûdiyet). | [1]s.29, 65, [4]s.40, 13, 26 |
5 | Bazı ıstılahların izahı (muhâdara, mükâşefe, şeriat, hakikat, ilme?l-yakîn, ayne?l-yakîn, şahid, mücâhede, uzlet, halvet). | [5]s.12-67 |
6 | Bazı ıstılahların izahı (takvâ, verâ, zühd, harâbât, sâkî, şarap, şem?, humar, işve, ârif, âgâh, kalender, velî, meczup, mestî, meyhane, mutrib, çeşm, vasl, naz). | [3]s.3, 45, 67, [5]s.21, 44, 64 |
7 | Tarikatların doğuşu(İlk sofiler, on iki büyük tarikat, tarikat yolları, tarikatta dereceler, salikin vasıfları ). | [1]s.44-65 |
8 | Tarikatların usûl ve âdâbı (şeyhe biat, sülûk, sülûkün mertebeleri, zikrin çeşitleri). | [4]s.23, 55, 74 |
9 | Tasavvufun Kur?ân-ı Kerim ve hadislerdeki yeri. | [2]s.49-65 |
10 | Türk Tasavvuf Edebiyatı, türler ve şahıslar. | [2]s.55-67 |
11 | Tasavvufî şiir şerhi örnekleri. | [2]s.121-135 |
12 | Tasavvufî şiir şerhi örnekleri. | [2]s.87-90 |
13 | Tasavvufî şiir şerhi örnekleri. | [2]s.123-135 |
14 | “Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. | |
| Loading… |
|