TDE6132 / TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Kırk Hadis mecmuaları, Evrad mecmuaları, Hilye-i Nebi mecmuaları (En fazla şerh edilen eserler).[1]s.101-121
2Esma-i Hüsna Risaleleri, Fıkh-ı Ekber, Füsusül-Hikem (En fazla şerh edilen eserler).[1]s.101-121
3Gülşen-i Raz, Bostan, Gülistan, Baharistan (En fazla şerh edilen eserler).[3]s.23-45
4Kaside-i Bürde, Kaside-i Büre, Kaside-i Münferice, Kaside-i Tâiyye, Kaside-i Mîmiyye.[2]s.111-121
5Mevlâna ve Urfînin Kasideleri.[2]s.156-165
6(Meşhur şarihler) Şemî, Şemullah Prizrenî, Sûdî-i Bosnavî, Davud b. Muhammed Karsî, İsmail Hakkı Bursevî, Muhammed Vecihî Paşa [2]s.177-185
7(Meşhur şarihler) Müstakimzâde Süleyman Sadedin.[1]s.220-240
8Sarı Abdullah Efendi, Sofyavîzâde Bâlî Efendi (Yazdıkları şerhle anılanlar)[2]s.256-145
9Tasavvufî şiir şerhi örnekleri (Fuzûlî, Hayâlî, Nâilî).[7]s.23, 44, 56, 78
10Tasavvufî şiir şerhi örnekleri (Usûlî, Hayretî, Esrâr Dede).[7]s.67, 89, 123
11Bana redifli gazelin tasavvufi yorumu (Şeyh Gâlib)[7]s. 123, 135, 156
12Hüsn ü Aşk mesnevisinin tasavvufi açıdan incelenmesi (Şeyh Gâlib).[6]s.12-345
13Şiirde kullanılan tasavvufî ıstılahlar (Ney, Sema, Sâkî, Mey vs.).[3]s.67-90
14“Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. [3] 12-345