1 | Geleneksel tiyatrodan Moderne geçiş süreci, | 3 (s. 9-81), 3 (s. 1-10) |
2 | Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadarki dönemde yazar, eser, sahne, dekor, seyirci ile ilgili problemler | 3 (s. 82-257) |
3 | Şinasi’nin Türk tiyatrosundaki yeri ve Şair Evlenmesi | 1 (s. 193-194), 3 (s. 11-52) |
4 | Namık Kemal’in tiyatro anlayışı ve tiyatro eserleri | 1 (s. 342-362), 3 (s. 161-239) |
5 | Abdülhak Hamid’in tiyatroları ve tiyatro anlayışı | 1 (s. 502-528) |
6 | F. Mehmet Şakir’in tiyatro eserlerinin değerlendirilmesi | 3 (328-331), 4 (s.76-77) |
7 | Evcil Dramlar: Zavallı Çocuk, İçli Kız, Vuslat’ın değerlendirilmesi | 1 (s. 342-344), 445-446) |
8 | Evcil Dramlar: Zavallı Çocuk, İçli Kız, Vuslat’ın değerlendirilmesi | 1 (s. 342-344), 445-446), 2 (s. 271-284) |
9 | Çeviriler ve Uyarlamalar | 3 (s. 438-447), 5 (s. 105-120) |
10 | Ahmet Vefik Paşa’nın Uyarlamaları | 3 (s. 112- 138), 5 (s. 143-266) |
11 | Servet-i Fünun Tiyatrosu, Cenap Şehabettin, Halit Ziya, Mehmet Rauf’un tiyatro eserlerinin değerlendirilmesi | 2 (101-106) |
12 | II. Meşrutiyet Dönemi Tiyatro anlayışı, Tahsin Nahit, Şehabettin Süleyman, İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci’nin tiyatro eserleri | 4 (s. 101-142), 2 (s. 106-115) |
13 | Aka Gündüz, Halit Fahri, Yusuf Ziya, Faruk Nafiz, Ömer Seyfettin’in tiyatro eserleri | 4 (s. 152-271), 2 (s. 106-115) |
14 | Halide Edip, Yakup Kadri ve Necip Fazıl Kısakürek’in tiyatro eserleri | 6 (s. 493-523) |