1 | Necâtînin Döne Döne redifli gazelinin incelenmesi, Mevlevîlikle ilgili mazmunların tespiti. | [9] s.234, [1] s.7-20 |
2 | Ahmed Paşanın şiir dünyasını yansıtan gazellerin incelenmesi. | [9] s.56-125 |
3 | Necâtînin Üstüne redifli gazelinin incelenmesi, Mahallileşme cereyanının işlenişi, Rasih Efendinin Üstüne redifli gazeli ile mukayesesi. | [9] s.240 |
4 | Hayâlî Bey Dîvânında ?namaz? mazmunu ile ilgili beyitlerin incelenmesi. | [9] s.54-138 |
5 | Telmih ve iktibas sanatının Fuzûlî Dîvânında incelenmesi. | [9] s.84-212 |
6 | Bâkînin Kanûnî Mersiyesinin incelenmesi. | [9] s.43 |
7 | Hâletî Dîvânından altı rubâînin incelenmesi. | [9] s.145-156 |
8 | Nefînin âteşdir redifli gazelinin incelenmesi ve sebk-i hindî üslûbunun işlenmesi. | [9] s.128 |
9 | Nefînin Der-sitâyiş-i Sultan Murad başlıklı kasidesinin incelenmesi ve Nefînin kaside nazım şekline getirdiği şekil ve muhteva farklılıkları. | [9] s.18 |
10 | Nâbînin usandık redifli gazeli ve hikemî tarzın işlenişi. | [9] s.127 |
11 | Nedimin sana redifli gazelinin incelenmesi ve şairin gazele getirdiği farklılıklar. | [9] s.87 |
12 | Şeyh Gâlibin düştü redifli gazelinin incelenmesi ve sebk-i hindî üslubunun işlenişi. | [9] s.111 |
13 | Şeyh Gâlib Dîvânında aşk ve şevk kelimelerinin müşebbehün bih (kendisine benzetilen)olarak kullanılması ve bu kelimelerle kurulan mazmunlar. | [9] s.82-140 |
14 | “Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması. | |