TDE7112 / KLASİK TÜRK ŞİİRİ II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Necâtînin Döne Döne redifli gazelinin incelenmesi, Mevlevîlikle ilgili mazmunların tespiti. [9] s.234, [1] s.7-20
2Ahmed Paşanın şiir dünyasını yansıtan gazellerin incelenmesi.[9] s.56-125
3Necâtînin Üstüne redifli gazelinin incelenmesi, Mahallileşme cereyanının işlenişi, Rasih Efendinin Üstüne redifli gazeli ile mukayesesi.[9] s.240
4Hayâlî Bey Dîvânında ?namaz? mazmunu ile ilgili beyitlerin incelenmesi.[9] s.54-138
5Telmih ve iktibas sanatının Fuzûlî Dîvânında incelenmesi.[9] s.84-212
6Bâkînin Kanûnî Mersiyesinin incelenmesi.[9] s.43
7Hâletî Dîvânından altı rubâînin incelenmesi.[9] s.145-156
8Nefînin âteşdir redifli gazelinin incelenmesi ve sebk-i hindî üslûbunun işlenmesi.[9] s.128
9Nefînin Der-sitâyiş-i Sultan Murad başlıklı kasidesinin incelenmesi ve Nefînin kaside nazım şekline getirdiği şekil ve muhteva farklılıkları.[9] s.18
10Nâbînin usandık redifli gazeli ve hikemî tarzın işlenişi.[9] s.127
11Nedimin sana redifli gazelinin incelenmesi ve şairin gazele getirdiği farklılıklar.[9] s.87
12Şeyh Gâlibin düştü redifli gazelinin incelenmesi ve sebk-i hindî üslubunun işlenişi.[9] s.111
13Şeyh Gâlib Dîvânında aşk ve şevk kelimelerinin müşebbehün bih (kendisine benzetilen)olarak kullanılması ve bu kelimelerle kurulan mazmunlar.[9] s.82-140
14“Maddi kültürdeki değişimlerin maddi olmayan kültürü nasıl etkileyebileceği ile ilgili konular, edebiyat çalışmalarının sürdürülebilirlik tartışmalarına katılabileceği ve katkı sağlayabileceği alanlardır. Tüm sanat dalları gibi edebiyat da maddi olmayan kültürel unsurlar aracılığıyla refah ve sürdürülebilirlikle yakından ilişkili alanlardan biridir. Edebi eserler dilin imkanlarını kullanarak, imgeler, karakterler, kutsal figürler, olaylar ve mekânlar gibi idealize edilmiş benzetmelerle kültürel bir köprü oluşturur. Bunu da şiirde doğayı betimlemek, mimari yapıların övgü dolu anlatımı, tarihi olayların duygu dolu anlatımlarını aktarmak ve arkeolojik bulgulara atıfta bulunan mitleri kullanmak gibi dilin olanaklarından yararlanarak gerçekleştirir. Bu yönüyle edebiyat doğa, mimari yapılar, tarihi olaylar, insan ve ilişkilerle ilgili olmak üzere, anlatı yoluyla sürekliliği sağlar. Ortaya çıkan fikir ve duygu birliği, ortak heyecan, ortak kültürel kodlara sahip olma, olaylara ve nesnelere duygusal anlamlar yükleme 'biz bilinci'nin oluşmasına katkı sağlarken, yaratılan sinerji maddi refahın ve sürdürülebilirlik çabalarının da katkı sağlar." Bu yaklaşım metoduyla dersin örnekler eşliğinde tartışılması.