1 | Bilimin ve bilimsel düşüncenin önemini kavrar, bilimsel olan ve olmayanı ayırt edebilir |
2 | Tıp eğitiminin amacını ve genel içeriğini açıklar |
3 | Davranışçı ve bilişsel kuram çerçevesinde, davranışı oluşturan psikolojik süreçleri tanımlar |
4 | Kuramsal bağlamda çocuk ve ergen yaş dönemlerine özgü sosyal, duygusal ve bağlanma özelliklerini tanımlar |
5 | Birey ve grup kavramlarını, bireyin sosyalleşmesini, içinde bulunduğu toplum ve kültürle etkileşimini değerlendirir |
6 | Tutum kavramını, tutumun ögelerini, tutumun davranışa dönüşme sürecini tanımlayabilecek, kalıplaşmış tutumların (önyargıların) özellikleri, kaynakları ve toplumsal sonuçlarını sayar |
7 | Biyopsikososyal model çerçevesinde, bütüncül yaklaşımla hasta ve hasta yakınlarıyla ve sağlıklı insanlarla iletişimde empatik ve çok yönlü yaklaşımın önemini benimser, empati kurmanın önemini benimser |
8 | Öğrenmeyi tanımlar |
9 | Öğrenmenin nasıl olduğunu açıklar |
10 | Öğrenme stratejilerini sayar |
11 | Geribildirimin nasıl verilmesi gerektiğini söyler ve önemini açıklar |
12 | Öğrenme stillerini sınıflandırır ve özelliklerini sayar |
13 | İnternette kanıta dayalı bilgiye ulaşma adreslerini sayabilir |
14 | Sağlık açısından çevrenin önemini tanımlayabilir |
15 | Yeterli ve dengeli beslenmeyi tarif eder |
16 | Atmosferin ısınmasının sağlık üzerindeki etkilerini sayar |
17 | Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları tanımlar |
18 | Temel sağlık hizmetlerinin içeriğinde yer alan kavramları açıklar |
19 | Ülkemizde uygulanmış sağlık sistemlerini tanımlar |
20 | Aile hekimliği sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlar |
21 | Üreme sağlığını tanımlar ve temel kavramları sayar |
22 | Hasta veya sağlıklı kişiye yaklaşımın ilkelerini sayar |
23 | Temel yaşam desteği basamaklarını sayar |
24 | Psikopatoloji kavramını, insan duygu ve davranışlarının altında yatması muhtemel dinamikleri, savunma mekanizmalarının farkına varır, tanımlar |
25 | Motivasyon, engellenme, çatışma ve agresyon kavramlarını tanımlar |
26 | Emosyon ve stres kavramlarını tanımlayabilecek ve stresle başa çıkma mekanizmalarını yorumlar |
27 | Ruh sağlığı ve ilkeleri konusunda genel kavramları tanımlayabilecek, kendisini, hastalarını ve iletişim kurduğu insanları tahlil edebilecek, sağlıklı ve sağlıksız davranışın ayrımını yapar |
28 | . Kişilik kavramını, kişilik gelişimini ve bozukluklarını tanımlar |
29 | . Kişiler arası iletişimi ve iletişimi etkileyen faktörleri tanımlar |
30 | Çocuk ve ergenlerin yaş dönemleri itibariyle bilişsel, dil ve ahlak gelişim süreçlerini tanımlar |
31 | Egzersizin sağlık üzerine etkilerini sayar |
32 | İnternette kanıta dayalı bilgiye ulaşma adreslerini sayar |
33 | Bilgisayarların çalışmasında işletim sistemlerinin fonksiyonlarını sayar |
34 | Tıp bilişiminin uygulama alanlarını sayar |
35 | Karar destek sistemlerinin kullanım amaçlarını sayar |
36 | Mezuniyet öncesi tıp eğitiminin genel amacını ve temel ilkelerini açıklar |
37 | Sağlık açısından çevrenin önemini tanımlar |
38 | Yeterli ve dengeli beslenmeyi tarif eder |
39 | Atmosferin ısınmasının sağlık üzerindeki etkilerini sayar |
40 | Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları tanımlar |
41 | Temel sağlık hizmetlerinin içeriğinde yer alan kavramları açıklar |
42 | Ülkemizde uygulanmış sağlık sistemlerini tanımlar |
43 | Aile hekimliği sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlar |
44 | Üreme sağlığını tanımlar ve temel kavramları sayar |
45 | Hasta veya sağlıklı kişiye yaklaşımın ilkelerini sayar |
46 | DSÖ’nün sağlık tanımını yapar |
47 | Hastalıkların, biyolojik olduğu kadar toplumsal ve kültürel bir olgu olduğunu açıklar |
48 | Sağlık ve hastalık kavramları açısından geleneksel hekimlik anlayışı ile çağdaş hekimlik anlayışı arasındaki farkı ayırt eder |
49 | Küreselleşmenin temel unsurları ve göstergelerini yorumlar |
50 | Küreselleşme ile sağlık arasındaki ilişkiyi kurabilecek, küreselleşmenin yol açtığı sağlık sorunlarını tanımlar |
51 | Sosyal politika bilim dalını dar ve geniş anlamıyla tanımlar |
52 | . Sosyal politikanın kimleri, hangi risklere karşı koruduğunu tanımlar |
53 | Sağlık iletişiminin temel unsurlarını ve temel kavramlarını yorumlar |
54 | Sağlık iletişimi yöntemlerinin sağlığın geliştirilmesi çalışmalarına nasıl katkıda bulunabileceğini açıklar |
55 | Sağlık çalışanı, hasta ve toplum üçgeninde sağlık iletişimini değerlendirir |
56 | Medyanın sağlık iletişimindeki önemini açıklar |
57 | Sigara, alkol ve uyuşturucu kullanımının sağlık üzerine etkilerini ve bunlardan korunmak için alınması gereken önlemleri sayar |
58 | Tütünle mücadelede yaşanan tarihsel süreç hakkında fikir sahibi olur, MPOWER ilkelerini sıralar |
59 | Toplumdaki sağlık açısından öncelikli, riskli, incinebilir grupları ve bu grupların sağlık sorunlarını tanımlar |
60 | Toplumsal cinsiyet kavramını ve toplumsal cinsiyetçiliğin sağlığa etkilerini açıklar |