1 | Nükleotidlerin yapısı, numaralandırılması, DNA’nın şekillerini sayabilecek |
2 | 2. DNA sentezinin prokaryotlarda ve ökaryotlarda nasıl gerçekleştiğini sayabilecek |
3 | 3. RNA sentezinin prokaryotlarda ve ökaryotlarda nasıl gerçekleştiğini sayabilecek |
4 | 4. Pürinlerin sentezi ve yıkımındaki reaksiyonlar, ilgili enzimlerle ilişkili hastalıklar ve gut hastalığını tanımlayabilecek |
5 | 5. Pirimidinlerin sentezi ve yıkımındaki reaksiyonlar, ilgili enzimlerle ilişkili hastalıklar ve gut hastalığını tanımlayabilecek |
6 | 6. PCR nedir, bileşenleri nedir? Rekombinat DNA teknojisi nedir? Kullanılan yöntemleri sayabilecek |
7 | 7. Elementleri sınıflandırarak genel özellikleri ve fonksiyonları hakkında bilgi vermek, gereksinimi ve emilimini etkileyen faktörleri bildirmek, ardından makroelementlerin ( Na, K, Cl, Ca, P, Mg ve S ) özellikleri, dağılımı, emilimi, atılması, fonksiyonları, yetersizliği, fazlalığı, kaynakları ve gereksinimlerini öğretebilmek. |
8 | 8. İz elementler için de (Cu, Fe, Zn, B, Co, I, Se, Mn, Mo, Cr ve F) özellikleri, dağılımı, emilimi, atılması, fonksiyonları, yetersizliği, fazlalığı, kaynakları ve gereksinimleri konularını öğretebilmek. |
9 | 9. Vitaminlerin, koenzimlerin tanımını ve sınıflandırılmasını yaparak, fonksiyonlarını vermek, eksiklik ya da fazlalıklarının ortaya çıkardığı hastalıkları ya da bozuklukları tanımlamak, suda çözünen vitaminlerin Vitamin B1, B2, niasin, Vitamin B6, pantotenik asit, biotin,vitamin B12, folik asit, pantotenik asit, kolin, inozitol, vitamin C ve vitamin benzeri bileşiklerin doğada bulunuşları, özellikleri, kimyasal yapıları, emilimi, depolanması, atılımı, fonksiyonları,kaynakları ve gereksinimi ile koenzim yapılarının biyokimyasal işlevlerini tepkime örnekleriyle birlikte kavratabilmek ve eksikliğinin oluşturduğu sonuçların önemini öğretmek, |
10 | 10. Vitamin A, D, E ve K’nın doğada bulunuşları, özellikleri, kimyasal yapıları, emilimi, depolanması, atılımı, fonksiyonları, yetersizliği, kaynakları ve gereksinimi konusunda öğrencinin bilmesi gerekenleri kavratabilmek. |
11 | 11. Öğrenciler kolorimetrenin çalışma prensibini öğrenip, cihazı yapılan pratik uygulama ile kullanabilir duruma geleceklerdir. |
12 | 12. Anatomik olarak sinir sisteminin parçalarını sayabilecek |
13 | 13. Kaslar hakkında terminolojik ve genel bilgiyi öğrenerek, vücuttaki kaslar hakkında topografik ve işlevsel bilgiyi kavrayacak, her bir kas hakkındaki anatomik detayları kavrayacak, sayabilecek ve gösterebilecek |
14 | 14. Spinal sinirlerin oluşturduğu pleksuslardan çıkan periferik sinirlerin isimlerini sayabilecek ve gösterebilecek |
15 | 15. Ekstremiteleri besleyen damarları ve innerve eden sinirleri sayabilecek ve gösterebilecek |
16 | 16. Fossa axillaris ve cubutiyi kadavra ve maket uzerinde sınırları ile beraber gösterebilecek |
17 | 17. Elde bulunan kasları gösterebilecek |
18 | 18. Ayakta bulunan kasları, trigonum femorale, ve fossa popliteayı maket ve kadavra üzerinde gösterebilecek |
19 | 19. Moleküler genetikte kullanılan yöntemleri sayabilecek, |
20 | 20. Genetik tanı amaçlı yapılan testlerin (prenatal,postnatal,moleküler,FISH) her birinin hangi amaç için kullanılacağını tanımlayabilecek, |
21 | 21. Genetik hastalıklarında yöntemleri ve tedavilerini açıklayabilecek, |
22 | 22. Genetiğin temel konularından biri olan Mendel kurallarını açıklayabilecek, |
23 | 23. Günümüzde Tıp alanındaki Genetik uygulamaları tanımlayabilecek, |
24 | 24. Laboratuarda elde edilen kromozomların metafaz plağında kromozomları tanıyabilecek |
25 | 25. Çeşitli dokulardan DNA eldesini yapabileceklerdir. |
26 | 26. Bakteri genetiği ve bakteriofajları açıklayabilecek |
27 | 27. Etüv, pastör fırını, otoklavı kullanılabilecek |
28 | 28. Işık mikroskobunu kullanabileceklerdir. |
29 | 29. Membran dinlenim potansiyeli oluşma mekanizmasını açıklayabilecek, |
30 | 30. Aksiyon potansiyeli oluşumu ve yayılımı mekanizmasını tanımlayabilecek, |
31 | 31. Hücre membran reseptörleri ve sinyal iletim mekanizmasını açıklayabilecek |
32 | 32. Hücre içi habercileri ve fonksiyonlarını açıklayabilecek |
33 | 33. Teorik olarak verilen bilgilerin pratik uygulamalar ile pekiştirilebileceklerdir. |
34 | 34. Hücrede bulunan membranlı organellerin yapısını açıklayabilecek, |
35 | 35. Hücrede bulunan membransız organellerin yapısını açıklayabilecek |
36 | 36. Hücre iskeleti elemanlarını yapısını ve işlevlerini öğrenmiş olacak, |
37 | 37. Hücre çekirdeğinin yapısını ve hücre ölüm mekanizmalarını kavrayacaklar, hastalıklarla ilişkisini tanımlayabileceklerdir. |