1 | Endokrin, üriner ve genital organlar hakkında temel terminolojiyi tanımlayabilecek, |
2 | Böbrek ve idrarı yollarını oluşturan organları sayabilecek, kadavra ve maket üzerinde isimlendirebilecek, |
3 | Erkek-dişi üreme organlarının ve endokrin organların anatomisini kadavra ve maket üzerinde gösterip isimlendirebilecek, |
4 | Boşaltım sisteminin temel histolojik özelliklerini, böbreği, nefronu ve nefronun bölümlerinin histolojik özelliklerini sayabilecek, |
5 | Üreterin, mesanenin ve üretranın histolojik özellikleri sayabilecek, |
6 | Boşaltım sisteminin embriyolojisini anlatabilecek ve gelişim anomalilerinin önemini kavrayabilecek, |
7 | Endokrin organların histolojisini ve gelişimini anlatabilecek, |
8 | Erkek genital sistemini, testisin histolojisini, spermiohistogenezin evrelerini ve histolojik özelliklerini ile gelişimini açıklayabilecek, |
9 | Dişi genital sisteminin histolojisini ve gelişimini açıklayabilecek, |
10 | Genital ve endokrin organların gelişiminde görülen kongenital anomalilerin önemini kavrayabilecek, bu sistemlere ait histolojik yapıları mikroskopta tanıyabilecek, |
11 | Böbreklerde süzülme ve geri emilim mekanizmalarını kavrayabilecek, |
12 | Vücut sıvı bileşimlerinde oluşabilecek fizyolojik değişikliklerin düzenlenmesinde böbreklerin rolünü kavrayabilecek, |
13 | Böbrek fonksiyon testlerini değerlendirebilecek, |
14 | Hormonların sınıflandırılması, sentezi ve salgılanmasını genel olarak açıklayabilecek, |
15 | Aminoasit, polipeptid, protein ve steroid yapıda hormonların etki mekanizmalarını açıklayabilecek, |
16 | Aminoasit, polipeptid, protein ve steroid yapıda hormonların hormon reseptörlerinin sınıflandırılmasını ve yapısını açıklayabilecek, |
17 | Kalsiyum ve fosfor metabolizmasını düzenleyen hormonların yapı, fonksiyon ve etki mekanizmalarını açıklayabilecek, |
18 | Pankreas ve gastrointestinal sistem hormonlarını sınıflandırıp, yapı, fonksiyon ve etki 19. mekanizmalarını açıklayabilecek, |
19 | Hiperglisemi ve hipoglisemi nedir, nasıl ortaya çıkar ve biyokimyasal olarak nasıl değerlendirilebilir olduğunu açıklayabilecek, |
20 | Gebeliğin biyokimyasını ve gebelik döneminde organizmada meydan gelen hormonal ağırlıklı olmak üzere biyokimyasal değişiklikleri açıklayabilecek, |
21 | Hipotalamusta sentezlenen hipofizotropik ve nörohipofiz hormonları ile adenohipofiz hormonlarını gruplandırabilecek, |
22 | Hipotalamus ve hipofizden hormon salınımının nasıl düzenlendiğini ve hipofizotropik hormonların adeno hipofize nasıl taşındığını açıklayabilecek, |
23 | Somatomammotropinler olarak adlandırılan Growth Hormon ve prolaktin yapılarını, bu hormonların salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini, metabolik etkilerini ve bu hormonlar ile ilgili anomalileri tanımlayabilecek, |
24 | Glikoproteinler olarak adlandırılan TSH, FSH ve LH yapılarını, bu hormonların salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini ve metabolik etkilerini açıklayabilecek, |
25 | POMC-peptid ailesini; ACTH ve -lipotropin yapılarını, bu hormonların salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini, metabolik etkilerini sayabilecek, |
26 | Nörohipofizhormonları olarak adlandırılan ADH ve oksitosin yapılarını, sentezlerini, salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini, metabolik etkilerini ve ADH ile ilgili anomalileri tanımlayabilecek, |
27 | Steroid hormonları sınıflandırabilecek ve steroid yapı hakkında bilgi sahibi olacak, |
28 | Adrenal korteks hormonları olarak adlandırılan kortizol, kortikosteron, aldosteron, deoksikortikosteron, androstendion ve dehidroepiandrosteron yapılarını, sentezlerini, sentez ve salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini, hedef dokularına nasıl ulaştıklarını, metabolik etkilerini, inaktivasyon reaksiyonlarını, kortizol ve aldosteron ile ilgili anomalileri tanımlayabilecek, |
29 | Erkekte ve kadında gonad hormonlarını gruplandırabilecek, bu hormonların yapılarını, sentezlerini, sentez ve salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini, hedef dokularına nasıl ulaştıklarını, metabolik etkilerini ve inaktivasyon reaksiyonlarını açıklayabilecek, |
30 | Katekolaminler olarak adlandırılan adrenal medulla hormonları (epinefrin, norepinefrin, dopamin)’nın yapılarını, sentezlerini, sentez ve salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini, hedef dokularına nasıl ulaştıklarını, metabolik etkilerini, inaktivasyon reaksiyonlarını ve bu hormonlar ile ilgili anomalileri tanımlayabilecek, |
31 | Tiroidhormonları olarak adlandırılan tiroksin (T4) ve T3 hormonlarının yapılarını, sentezlerini, sentez ve salınım hızlarının nasıl düzenlendiğini, hedef dokularına nasıl ulaştıklarını, metabolik etkilerini, inaktivasyon reaksiyonlarını ve buhormonlar ile ilgili anomalileri açıklayabilecek, |
32 | Böbrek fonksiyonlarını, idrarın özelliklerini, bileşimini, nasıl analiz edileceğini, analiz sonuçlarını yorumlayabilecek, |
33 | Normal idrarın kimyasal bileşimini kavrayabilecek, |
34 | Rutin idrar analizi parametrelerini sayabilecek, sonuçlarını yorumlayabilecek, |
35 | Rutin idrar mikroskopisi görüntülerini tanıyabilecek, analiz sonuçlarını yorumlayabilecek, |
36 | Glukometre cihazını kullanarak oral glukoz tolerans testinin yapılışını kavrayabilecek, |
37 | Böbreklerde süzülme, geri emilme ve uzaklaştırma işlevlerinin mekanizmalarını kavrayabilecek, |
38 | Vücut sıvı-elektrolit dengesini ile asit-baz dengesinin düzenlenmesi ve oluşabilecek fizyopatolojik değişikliklerin düzenlenmesinde böbreklerin rolünü değerlendirebilecek, |
39 | Sıvı-elektrolit ve asit-baz bozuklukları ile ilgili problemleri, hastalıkları yorumlayabilecek, |
40 | Böbrek fonksiyon testlerini değerlendirebilecekler, akut ve kronik böbrek hastalıkları ile miksiyon fizyolojisi ve fizyopatolojisi hakkında kliniğe köprü oluşturabilecek yorumda bulunabilecek, |
41 | İç salgı bezleri (Hipotalamus, Hipofiz, Tiroid, Paratiroid, Pankreas,Böbreküstü bezi ve gonadlar )dan salgılanan hormonların vücuttaki etkilerini açıklayabilecek, her bezin fazla çalışması yada az çalışması ile ilgili fizyopatolojik süreçler hakkında yorum yapabilecek, |
42 | Üreme fizyolojisi ile ilgili hormonların işlevlerini, gebelik dönemi hormonların seyrini ve önemini açıklayabilecek ve değerlendirebilecek, |
43 | Teorik olarak verilen üriner sistem ile iç salgı sistemi ile ilgili bilgileri pratik simülasyon uygulamaları ile pekiştirebileceklerdir. |